Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag14.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Först kaktus nu betong – Sova vill få fler att kosta på sängen

Publicerad: 26 maj 2021, 08:52

Sova och Garbergs presenterar den andra filmen i den nya reklamserien.


Ämnen i artikeln:

GarbergsSova

Jakten på bra sömn har de senaste åren blivit allt intensivare. Frågan lyfts i alltifrån medier till företag som försöker få hävstång på trenden.

2019 presenterade Sova och Garbergs sitt nya koncept ”Investera i din sömn” som ska rikta fokus mot vad det är för sängar vi sover i, och att svaret på varför vi sover dåligt kan finnas under madrasshöljet. Efter att i den inledande filmen ha liknat dåliga sängar vid kaktusar är jämförelsen i den nya filmen en hög med betong.

– Dålig sömn engagerar och kvällstidningarnas vanliga råd är att man inte ska kolla mobilen för sent och ha det svalt och mörkt i sovrummet. Men många vet inte att de faktiskt ligger i själva orsaken till sina sömnproblem varje natt – en dåligt utprovad säng som är byggd av billigt material. Den insikten vill vi väcka hos fler och på ett sätt som bygger en tydlig och egen identitet för Sova, säger marknadschefen Linda Ahnfeldt.

Arbetsgrupp

Garbergs
Projektledare: Mehrnaz Bejne

Produktionsledare: Anna Ohlsson

AD: John Lundquist Coey

Copy: Johan van der Schoot

Formgivare/Original: Ola Johansson

Motion Graphics Creator: Najeb Albakar

Designer: Maja Nylund

 

Produktionsbolag 

Naive

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

GarbergsSova

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.