Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

Försvarsmakten bygger varumärke genom att blicka mot framtiden

Publicerad: 5 November 2019, 14:48

Volts årliga varumärkesbyggande kampanj från Försvarsmakten varvar olika händelser från den svenska vardagen med moment från verksamheten som ska stärka den emotionella kopplingen mellan Sveriges framtid och Försvarsmakten.


Ämnen i artikeln:

VoltFörsvarsmakten

”Allt det som ännu inte hänt – är vår uppgift att försvara”. Budskapet med årets kampanj från Försvarsmakten riktar fokus mot framtiden.  Myndigheten står inför den största omvandlingen som de gjort på decennier för att utmaningarna och hoten i morgon.

– Vi kan konstatera att vi lever i en oviss tid med ökad osäkerhet och oro på många håll i världen. Sverige är det land i västvärlden som upplevt fred längst – i tvåhundra år. I den här kampanjen visar vi vad vi planerar att göra för att se till att det förblir fred.  säger Johan Landeström, marknadschef, Försvarsmakten i en kommentar.

Den nya varumärkesbyggande kampanjen, som är framtagen av Volt, får vi fördjupa oss i ett försvar under omvandling och utveckling.

– Många är medvetna om att det görs nya satsningar på försvaret. Men det är inte lika många som vet vad pengarna och går till eller har kunskap om varför försvaret rustas upp, säger Malin Almqvist, projektledare, Volt i en kommentar.

Kampanjen är Volts fjärde varumärkesbyggande kampanj för Försvarsmakten, och den sjunde totalt, efter ”Vi låter Sverige vara i fred” och den senaste attraherande kampanjen ”Kom som du är.”

– Vi fortsätter i samma anda som tidigare men lyfter blicken mot framtiden för att ta berättelsen vidare med syfte att proaktivt forma en relevant bild hos allmänheten av ett försvar under omvandling och tillväxt, fortsätter Johan Landeström i en kommentar.

Filmerna i kampanjen är regisserade av Nådde Hansson på Madre Productions, och stillbilderna är tagna av Björn Terring. Film och foto kommer även från Försvarsmaktens förband Combat Camera.  

Kampanjen kommer synas på bio, i TV, utomhus, sociala medier och online.

 

Arbetsgrupp

Försvarsmakten:

Johan Landeström – Marknadschef

Nemo Stjernström – Projektledare

Anders G Jansson – Projektledare

Angela Öhman - Analytiker

 

Volt:

Malin Almqvist – Projektledare

Sofia Heinig - Produktionsledare

Henrik Stampe – Strateg

Daniel Jakobsson, Elisabeth Fischer – Copywriters

Molly Renneus – Art Director

Jörgen Berglund – Creative Director

Cornelia Wangel – Planner

Anton Lipovskoy – Web Design

Simón Jesus Ubeira – Motion Designer

Åsa Stjärnquist – Grafisk Formgivare

Staffan Kjellvestad  – Visualizer

Fabian Mannheimer - Byråproducent

 

Cameralink:

Björn Terring – Fotograf

Maximilian Wallér Zandén – Producent

Madre Productions:

Nådde Hansson – Regissör

Jenny Pihl – Producent

 

PhD:

Marie Brander-Hestréus – Kundansvarig

Therese Matti – Digital Client Coordinator

Filip Bucalic – Social Specialist

Sanna Kronsell – Digital Client Manager

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

VoltFörsvarsmakten

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.