Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 5 november 2019, 14:48
Volts årliga varumärkesbyggande kampanj från Försvarsmakten varvar olika händelser från den svenska vardagen med moment från verksamheten som ska stärka den emotionella kopplingen mellan Sveriges framtid och Försvarsmakten.
”Allt det som ännu inte hänt – är vår uppgift att försvara”. Budskapet med årets kampanj från Försvarsmakten riktar fokus mot framtiden. Myndigheten står inför den största omvandlingen som de gjort på decennier för att utmaningarna och hoten i morgon.
– Vi kan konstatera att vi lever i en oviss tid med ökad osäkerhet och oro på många håll i världen. Sverige är det land i västvärlden som upplevt fred längst – i tvåhundra år. I den här kampanjen visar vi vad vi planerar att göra för att se till att det förblir fred. säger Johan Landeström, marknadschef, Försvarsmakten i en kommentar.
Den nya varumärkesbyggande kampanjen, som är framtagen av Volt, får vi fördjupa oss i ett försvar under omvandling och utveckling.
– Många är medvetna om att det görs nya satsningar på försvaret. Men det är inte lika många som vet vad pengarna och går till eller har kunskap om varför försvaret rustas upp, säger Malin Almqvist, projektledare, Volt i en kommentar.
Kampanjen är Volts fjärde varumärkesbyggande kampanj för Försvarsmakten, och den sjunde totalt, efter ”Vi låter Sverige vara i fred” och den senaste attraherande kampanjen ”Kom som du är.”
– Vi fortsätter i samma anda som tidigare men lyfter blicken mot framtiden för att ta berättelsen vidare med syfte att proaktivt forma en relevant bild hos allmänheten av ett försvar under omvandling och tillväxt, fortsätter Johan Landeström i en kommentar.
Filmerna i kampanjen är regisserade av Nådde Hansson på Madre Productions, och stillbilderna är tagna av Björn Terring. Film och foto kommer även från Försvarsmaktens förband Combat Camera.
Kampanjen kommer synas på bio, i TV, utomhus, sociala medier och online.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Försvarsmakten:
Johan Landeström – Marknadschef
Nemo Stjernström – Projektledare
Anders G Jansson – Projektledare
Angela Öhman - Analytiker
Volt:
Malin Almqvist – Projektledare
Sofia Heinig - Produktionsledare
Henrik Stampe – Strateg
Daniel Jakobsson, Elisabeth Fischer – Copywriters
Molly Renneus – Art Director
Jörgen Berglund – Creative Director
Cornelia Wangel – Planner
Anton Lipovskoy – Web Design
Simón Jesus Ubeira – Motion Designer
Åsa Stjärnquist – Grafisk Formgivare
Staffan Kjellvestad – Visualizer
Fabian Mannheimer - Byråproducent
Cameralink:
Björn Terring – Fotograf
Maximilian Wallér Zandén – Producent
Madre Productions:
Nådde Hansson – Regissör
Jenny Pihl – Producent
PhD:
Marie Brander-Hestréus – Kundansvarig
Therese Matti – Digital Client Coordinator
Filip Bucalic – Social Specialist
Sanna Kronsell – Digital Client Manager