Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Försvarsmakten vill bredda bilden av en karriär i försvaret i ny kampanj

Publicerad: 8 november 2022, 08:30

Försvarsmakten fortsätter jobba för att rekrytera värnpliktiga. Den senaste kampanjen lyfter vikten av ett mångsidigt försvar och att styrkor från det civila livet kan göra nytta även i försvaret.

Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenNord DDBNyheter

Alicia Price

alicia.price@resume.se


En person som delegerar middagsuppgifter, en annan som lagar en cykel, och en fokuserad servitris. Försvarsmakten befinner sig i en tillväxtfas och ska öka antalet värnpliktiga under de kommande åren, och vill visa att en starkare försvarsmakt är beroende av olika egenskaper och styrkor.

– Försvarsmakten har nästan 250 olika befattningar för värnpliktiga. Det finns inte bara en ”profil” som passar in hos oss, vi behöver en blandning av människor med olika styrkor och färdigheter som kan lösa uppgifter på olika sätt, säger Johan Landeström, marknadschef på Försvarsmakten, i ett pressmeddelande.

Kampanjbudskapet är ”Dina styrkor gör oss starkare” och kampanjen lanserades under måndagen. Den är framtagen av byråpartnern Nord DDB, som varit Försvarsmaktens huvudbyrå sedan hösten 2020.

Filmerna kommer synas på Youtube och i sociala medier under hösten. Kampanjen innehåller även en utomhusserie som kommer synas i statiska och rörliga utomhustavlor över hela landet och i kollektivtrafiken i storstäderna. Kampanjen stöttas även av några profilsamarbeten och fördjupande innehåll i sociala medier.

Förutom köpta kanaler har Försvarsmakten och Nord DDB tagit fram ett självskattningstest där nyfikna kan få tips på vilka befattningar som är möjliga att söka efter en genomförd grundutbildning.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Byrå: Nord DDB

Produktionsbolag: PIPineNE

Regissör: Nim Kyoung Ran

DOP: Arvid Kornstrand

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev