Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Fortum belönar kunder som antar klimatutmaningar – M&C Saatchi bakom lanseringskampanjen

Publicerad: 10 juni 2021, 08:40

Varje dag står vi inför olika beslut som påverkar miljön. Dessa överväganden dramatiseras i M&C Saatchis lanseringskampanj för Fortums nya kundprogram där kunderna får 24 timmars el varje gång de antar en klimatutmaning.


Ämnen i artikeln:

FortumM&C Saatchi

Fortum lanserar ett nytt lojalitetsprogram för att uppmana sina kunder att göra mer klimatsmarta val. De som går med i kundprogrammet får en ny klimatutmaning varje månad. En månad kan det handla om att äta mer vegetariskt och en annan att du ska reparera stolen som har gått sönder eller ta cykeln i stället för bilen. Som belöning dras timmar från kundernas elräkning.

– Fortums kundprogram handlar om något annat än att nå̊nästa poängnivå̊eller få prylar de ofta inte är så intresserade av. Det handlar i stället om att vara med och göra saker som gör faktisk skillnad. För tillsammans kan det lilla som görs av många leda till en stor förändring, säger Per-Oscar Hedman som är kommunikationschef på Fortum Sverige i en kommentar.

I lanseringskampanjen för kundprogrammet får vi stifta bekantskap med människor i olika situationer som står inför ett miljöval. Syftet är att situationerna ska skapa positiv igenkänning och få fler att inse att en liten insats för klimatet inte är så svår. Framför alltom man dessutom får en belöning för sina insatser.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

FortumM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.