Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

Fotografiska lanserar entréstrumpor inför fars dag

Publicerad: 29 Oktober 2019, 12:07

Strumpor och biljett, i ett

Ord & Bild utmanar idén om hur en biljett kan se ut med sin senaste kampanj för kunden Fotografiska.


Ämnen i artikeln:

FotografiskaOrd&Bild

Strumpor är en klassisk fars dag-present. Kanske inte den mest hyllade. Men är verkligen strumpan som present så tråkstämplad att den är dömd till att ses som ett skämt? Ord & Bild insåg att det inte behöver vara så. Inför årets fars dag lanserar de strumpor för kunden Fotografiska. Strumporna värmer fötterna, men ger också fri entré till Fotografiska under resten av året (med start på fars dag). Strumporna är tillverkade av organiskt odlad bambu,  och finns till försäljning från och med idag i Fotografiskas butik och webshop. 

– Man skulle kunna säga att entréstrumporna är det bästa av två världar. Man kan fortsätta att ge bort strumpor i fars dags-present, men samtidigt överraska med något nytt och spännande, säger Niclas Höglind Fors, creative director på Ord&Bild, byrån som tillsammans med Fotografiska ligger bakom projektet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

FotografiskaOrd&Bild

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.