Kampanj
Fotografiska lanserar ny kampanj: Övernatta på muséet i naturrum
Publicerad: 20 februari 2023, 13:00
Foto: Petter Bülling
Som en del av den nya utställningen ”In Bloom” får Fotografiskas besökare möjlighet att sova över på museet i ett skogsinspirerat rum.
Ett rum på Fotografiska har förvandlats till ett hotellrum helt inrett med växter och skog för att låta besökarna ta del av de hälsoeffekterna av att omge sig av natur ger och återhämta sig. Rummet, som kallas för ”ForRest”, är en del av utställningen ”In Bloom” som utgår från från 16 fotografers verk där naturen är i fokus. Några av fotograferna vars verk medverkar i utställningen är Cig Harvey och Helene Schmitz.
Projektet är framtaget av pr-byrån Juno Public Relations och Fotografiska.
– Vi letar alltid efter nya spännande sätt att öka våra gästers upplevelse av vårt hus. Vi vill att det ska vara kul och lite magiskt att vara här, och det känns så roligt att nu kunna erbjuda övernattning hos oss för första gången, säger Elin Frendberg, VD på Fotografiska.
Intäkterna från övernattningsprojekten går till naturorganisationen Naturarvet som jobbar med att bevara de svenska skogarna.
Arbetsgrupp
Fotografiska
Elin Frendberg, vd
Emma Iderot, marketing & communications director
Mathilda Willhelmsdotter, marketing project leader
Frida Hübenette, PR manager
Juno
Shirin Troëng, kundansvarig
Ellinor Irving, senior strateg
Frida Hultsten, projektledare
Alma Castro Niklasdotter, PR-konsult