Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Frågvist när Swedbank släpper ny kampanj

Publicerad: 12 Juni 2020, 11:24

Swedbank vill visa att de i osäkra tider finns till för sina kunder. Nu släpper man en ny kampanj på temat om den ovissa ekonomin.


Ämnen i artikeln:

SwedbankForsman & Bodenfors

Profetiorna om hur ekonomin kommer att påverkas av den pågående coronapandemin har varit många och ofta spretiga. Och det är naturligtvis inte bara företag som försöker hitta svar, många privatpersoner frågar sig just nu hur deras ekonomi kommer att påverkas. På det temat släpper Swedbank sin nya reklamkampanj ”Många frågor”. Kampanjen, som är framtagen av Forsman & Bodenfors, släpps i två delar - en om boendeekonomi och en om företagande.

– Marknadskampanjens strategiska del syftar till att visa att vi finns här för våra kunder. Frågan ’Vad undrar du?’ präglar kampanjen, som på ett igenkännande sätt berör olika vardagliga situationer som många funderar på och kanske även oroar sig över. Vi vill påminna våra kunder om att vi finns här för att hjälpa till, dygnet runt, året om, vad man än undrar över, säger Karin Hedelin, head of strategic marketing på Swedbank.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

SwedbankForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.