Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Från en generation till nästa: Levi's ber kunderna göra medvetna val i ny kampanjfilm

Publicerad: 23 september 2022, 09:30

Levi's kampanj ”Buy better, wear longer” uppmanar kunder att göra medvetna val. Senaste kampanjfilmen följer ett par jeans genom flera generationer.


Ämnen i artikeln:

Levi'sNyheterKampanj

Levi's lanserar ännu en del av ”Buy Better, Wear onger”-kampanj som byggeer på hållbart mode och att förlänga livslängden på plagg. Levi's menar att kampanjen är både en vädjan till kunder och ett åtagande från företaget sida. Man vill uppmuntra kunden att vara medvetna i sina köpvanor, och använda sig jeans så länge som möjligt. Levi's själva åtar sig att förvalta naturresurser, förnya sina design- och tillverkningsplattformar för att bli mer hållbara, och gå mot cirkulära metoder.

Exempelvis driver Levi's initiativ med fokus på ekologisk bomull och bomullshampa, att spara vatten i denim-tillverkningen, och ska även lansera en second hand-plattform.

– Ett par Levi's åldras vackert. Tidlösa och mångsidiga, ändå moderiktiga – oavsett årtionde. Detta budskap är mer relevant i dag än någonsin tidigare, när vi alla måste tänka på hur vi kan bidra till en mer hållbar framtid, säger Karen Riley-Grant, chief marketing officer för Levi's, i ett pressmeddelande. 

I reklamfilmen får man följa ett par Levi's 501 genom flera generationer och i flera sammanhang. Från diskotek till badhus till spelhallar och äventyr på hästryggen.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Levi'sNyheterKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.