Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Frank introducerar ”Tesla-dusch” för stora massan

Publicerad: 3 februari 2021, 08:53

Foto: Press

I samband med att den energi- och vattensnåla duschen Orbital Shower nu riktar sig mot en större publik går bolaget ut med sin första stora kampanj.

Ämnen i artikeln:

Frank Digital

Julia V. Caesar

julia.v.caesar@resume.se


Det svenska varumärket Orbital Shower grundades 2012 av Mehrdad Mahdjoubi, och kan genom att återanvända vatten kraftigt minska vattenåtgång och energiförbrukning jämfört med en vanlig dusch. 

Hittills har bolaget koncentrerat sina resurser på att utveckla produkten, men framöver ligger fokus på att introducera duschen för den breda massan. I samband med detta går bolaget ut i sin första breda kampanj, framtagen tillsammans med den kreativa byrån Frank Growth Agency. Duschen kostar strax under 50 000 kronor. 

– Att få vara med om att bygga dusch- och vattenindustrins ”motsvarighet till Tesla” är något vi på Frank är extremt stolta över. Samtidigt ställer vi oss ödmjuka till utmaningen att hjälpa de med fortsatt tillväxt. Jag tror att vårt agila team med kreatörer, mediaspecialister och produktspecialister matchar deras organisation väldigt väl och att det är nyckeln till det lyckade samarbetet. Nu när kampanjen väl startat börjar en av de viktigaste delarna för oss - att löpande arbeta med att optimera innehåll och mediaköp mot maximal effekt, säger Carl Lundgren, managing director, Frank Growth Agency.

Filmproduktion har gjorts tillsammans med produktionsbolaget SoYou. Kampanjen kommer bland annat att synas i digitala och sociala kanaler, i print med foto samt film. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev