Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Frilans Finans lyfter fram sin värdegrund i rikstäckande kampanj

Publicerad: 10 Februari 2020, 09:58

Från Frilans Finans nya kampanj.

Foto: Skärmdump

Frilans Finans har valt Hummingbirds som ny byråpartner. Nu kommer den första kampanjen inom samarbetet, med vilken bolaget vill lyfta fram sin värdegrund.


Ämnen i artikeln:

HummingbirdsReklamKampanj

Frilans Finans rikstäckande kampanj görs med bakgrund av hur Sveriges arbetsliv är i förändring, till stor del pådrivet av den så kallade gig-ekonomin som i dag inte bara gäller de klassiska frilansjobben, utan kommer in i alla branscher. 

Med den nya kampanjen vill Frilans Finans visa hur de skapar förutsättningar för människor att ”tryggt och enkelt” kunna arbeta uppdragsbaserat och fakturera utan eget företag, och samtidigt lyfta fram den värdegrund som bolaget vilar på. 

Kampanjen är den första som görs inom det nya samarbetet med hybridbyrån Hummingsbirds, som efter en pitch har fått uppdraget att utveckla Frilans Finans kommunikation och marknadsföring och lyfta fram bolaget som marknadsledande. 

– Vi förstod ganska snabbt att det här var ett företag drivet av andra värden än monetära. Tanken har alltid varit att vara ett stöd för dem som väljer att vara egenanställda och det finns ett stort socialt ansvar som vi tagit fasta på, säger Clas Vingård, varumärkesstrateg på Hummingbirds, i ett pressmeddelande. 

Marcus Jonsson, marknadschef på Frilans Finans:

– Vi föll för Hummingbirds då vi kände att de hade en förståelse för egenanställningsformen, för vad vi står för och vart vi vill komma. De har också utvecklat ett kommunikativt koncept som känns helt rätt för oss.  

Reklamfilmen har producerats av IAM Production och kommer gå både på TVC, digitalt, socialt och i OOH.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

HummingbirdsReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.