Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

FTW:s nya kampanj: Varje enhet är en kalenderinbjudan för gaming

Publicerad: 26 november 2021, 10:09

Varje enhet i FTW:s nya kampanj för Valorant är en digital kalenderinbjudan, för att hjälpa fler hitta tid till gaming


Ämnen i artikeln:

Nord DDBGaming

Spelaktörer konkurrerar inte bara mot andra bolag i branschen utan också om tid i folks liv. Inom kategorin marknadsförs spel i regel med trailers för produkten. Nord DDB:s dedikerade gamingavdelning FTW försöker i stället komma närmare användarnas livspussel.

För att övertyga konsumenten om att de kan lägga mer tid på gaming släpper Riot Games-spelet Valorant kampanjen ’Calendar Takeover’. Här är varje enhet, från billboards till film, en digital kalenderinbjudan. Genom att interagera med kampanjen läggs tid för Valorant in i mottagarens kalender.

’Calendar Takeover’ går live i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island.

–Valorants kommunikation ligger helt rätt i tiden, de utmanar fördomar om gamingkulturen och belyser fördelarna med att ta sig tid för att spela. Tillsammans med Valorant gör vi det nu ännu enklare för människor att hitta tid för att spela, säger Christoffer Åhlund, Head of FTW på Nord DDB i ett pressmeddelande.

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-inställningar.

Innehåll: https://youtu.be/qPfLxZmMRpQ

Fakta Valorant/Riot Games

Valorant är ett first person shooter-spel som är utvecklat och publicerat av Riot Games. Spelet lanserades i juni, 2020, och har sedan dess en global publik med över 14 miljoner aktiva spelare. 


2009 släppte Riot Games sin debuttitel, League of Legends, som har blivit världens mest spelade PC-spel och varit drivande i den explosiva tillväxten av e-sport. 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDBGaming

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.