Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 23 November 2020, 14:00
Från Riksbyggens nya kampanj.
Foto: Press
En ny kampanj för bostadsbolaget Riksbyggen ska få fler att gå på lägenhetsvisning – digitalt. Bland annat genom att visa att det nu är möjligt att besöka visningen utan byxor.
Coronapandemin har som bekant kraftigt begränsat möjligheten att träffas fysiskt, vilket också gjort det svårare att arrangera mäklarvisningar.
För att möta de nya behoven lanserar därför bostadsföretaget Riksbyggen så kallade visningsrobotar, där spekulanter kan koppla upp sig och sedan gå igenom hemmet digitalt. I samband med detta lanseras en kampanj under parollen ”Vad gör du när du går på lägenhetsvisning”?. På olika bilder visas hur visningsbesökare ligger på en mossbädd i skogen, sitter med fötterna i ett fotbad eller utan byxor i soffan medan de besöker säljobjektet digitalt.
– Med nya utmaningar kommer också nya lösningar. Lägenhetsvisningar kan bli trånga och svettiga. Och ibland kan det också krävas en del resande i jakten på en ny lägenhet, vilket inte är optimalt i dagsläget. Vi vill påvisa att det inte behöver vara jobbigt, utan att en visning också kan vara en lugn stund, säger Mathias Sandberg, regional marknads- och försäljningschef på Riksbyggen, i ett pressmeddelande.
Bakom kampanjen står reklambyrån Futurniture. Den kommer att synas i Riksbyggens sociala kanaler och i printannonser.
– Vem har inte velat smyga runt i en visningslägenhet alldeles för sig själv? Utan de där blå skoskydden. Någonstans där landade vi i vad vi själva helst ville göra när vi gick på visning. Att ta det i sin egen takt helt enkelt. Och helst hemifrån soffan, säger Maria Lindroos, art director på Futurniture.
Bild 1/1
Bild 1/1
Bild 1/1
Bild 1/1
Riksbyggen
Mathias Sandberg, regional marknads- och försäljningschef
Håkan Andersson, presschef
Aurora Russkanen, webbansvarig
Futurniture
Jakob Lind, projektledare och kundansvarig
Johan Kinnman, produktionsledare
Anna Sager, copywriter
Maria Lindroos, art director
Felix Bodin, digital art director
Björn-Olle Rylander, teknisk projektledare
Jonatan Peterson, PR
Mediabyrå
AdOn
Produktion
Millton