Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Gant uppmärksammar historia och framtid i Pride-kampanj

Publicerad: 29 juni 2021, 09:29

Frontfigurerna i kampanjen är mellan 19–65 år gamla för att uppmärksamma både nutidens och dåtidens kämpar.

Klädmärket Gant lanserar en kampanj för att hylla hbtqia-rörelsen. Under namnet ”Pioneers of Change” samarbetar varumärket med USA-baserade It Gets Better Project för att hylla kampen för jämställdhet.


Ämnen i artikeln:

GantPrideHBTQKampanj

Med hjälp av fem frontfiguer, som alla är del av hbtqia-rörelsen, vill Gant och It Gets Better Project lyfta unga människor inom hbtqia. Frontfigurerna, varav tre är från Sverige, kommer att dela sina livsberättelser med målet att hjälpa unga utforska sina egna identiteter.

– Som ett globalt bolag har vi ett ansvar att använda vår plattform för att stötta intersektionella berättelser och identiteter och bidra till ett mer inkluderande samhälle, säger Gants globala marknadschef Eleonore Säll i pressmeddelandet.

Frontfigurerna är bland annat svenska modellen Charlie Wedin, som är ickebinär. Hen sällskapas av svenskarna Denzel Rhodes, dansare och modell, och Steve Sjöquist, som är aktivist och diakon. Brittiska poeten Kai Isaiah Jamal och tyska skådespelerskan Gigi Spelsburg deltar också i kampanjen. 

Frontfigurerna är mellan 19 och 65 år, i syfte att uppmärksamma både nutiden och dåtidens kämpar. Förutom kampanjen skänker Gant 250 000 kronor till It Gets Better Projects arbete.

– Tillsammans kan vi stärka vårt hoppfulla budskap för att lyfta tusentals unga inom hbtqia+ världen över. De berättelser vi delar i dag kan få enorm effekt på hur vår värld ser ut i morgon, säger Ross von Metzke som är chef över kommunikation och PR på It Gets Better Project.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

GantPrideHBTQKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.