Kampanj
Garbergs lanserar ”Fotbollströjefredag” med Barncancerfonden
Publicerad: 20 mars 2023, 11:00
Foto: Barncancerfonden/ Garbergs
I en ny kampanj för Barncancerfonden lanseras nu konceptet ”fotbollströjefredag”. Konceptet som innan har gjort stor framgång utomlands ska nu med hjälp av Garbergs etableras i Sverige som en manifestation i kampen mot barncancer.
”Fotbollströjefredag” är ett initiativ som från början startade i England. Sedan har konceptet framfångsrikt tagits emot i Norge och Danmark där kampanjen har genomförts till stöd för barncancerforskningen. Nu när det ska etableras i Sverige med Barncancerfonden är det Garbergs som har varit med och tagit fram kampanjen.
Det som ”fotbollströjefredag” går ut på är att efter man har bidragit en slant till arbetet för barncancerdrabbade ta på sig sitt favoritlags fotbollströja till jobbet, skolan eller hemma.
– Rivaliteten mellan klubbarna har varit vår utgångspunkt, vi frågade oss hur det skulle se ut om alla kom till jobbet med sina fotbollströjor, berättar Martin Baude, art director på Garbergs.
Kampanjen startar den 31 mars med den första fotbollströjefredagen. Kampanjen består delvis av tre filmer som Garbergs har varit med att skapa. Dessa kommer synas på bio, online och i sociala medier och i deras egna kanaler. I kampanjen samarbetar de med flera svenska fotbollsstjärnor och några av de kändaste svenska fotbollsklubbarna.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Barncancerfonden
Michel Brygiewicz - Marknadschef insamling
Anne Bergsten - Kreativ chef Inhouse och varumärke
Hans Kullin - Ansvarig sociala medier
Åsa Hornhammar - Ansvarig Ambassadörer & Influencersamarbeten
Johnny F - Kroneld Enhetschef kampanj och event
Garbergs
Martin Baude - Art Director
Fredrik Sundqvist - Copywriter
Lowe Steiner - Designer
Carola Edlund - Original
Mehrnaz Bejne- Projektledare
Birgitta Bergström - Produktionsledare / Byråproducent
André Ferreira Barbosa - Praktikant, produktionsledare
Mediabyrå: Carat
Produktionsbolag: Acne Film
Fredrik Skoglund - EP
Erik Essén - Producent
Joakim Thörn - Regissör
Staffan Övgård - DOP
Martin Hedlund - Casting
Postproduktion: The Line
Olle Ljungman - Postproducent
Sara Hagwall - Klippare
Rickard Ahlbäck - Grade
Olle Ljungman - Ljudläggare
Anders Bergén - Online