måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Garbergs lanserar ”Fotbollströjefredag” med Barncancerfonden

Publicerad: 20 mars 2023, 11:00

Foto: Barncancerfonden/ Garbergs

I en ny kampanj för Barncancerfonden lanseras nu konceptet ”fotbollströjefredag”. Konceptet som innan har gjort stor framgång utomlands ska nu med hjälp av Garbergs etableras i Sverige som en manifestation i kampen mot barncancer.

Ämnen i artikeln:

NyheterGarbergsBarncancerfondenCaratThe LineKampanjPR-kampanjReklamkampanjFotboll

Vilma Pettersson

vilma.pettersson@dagensmedia.se


”Fotbollströjefredag” är ett initiativ som från början startade i England. Sedan har konceptet framfångsrikt tagits emot i Norge och Danmark där kampanjen har genomförts till stöd för barncancerforskningen. Nu när det ska etableras i Sverige med Barncancerfonden är det Garbergs som har varit med och tagit fram kampanjen.

Det som ”fotbollströjefredag” går ut på är att efter man har bidragit en slant till arbetet för barncancerdrabbade ta på sig sitt favoritlags fotbollströja till jobbet, skolan eller hemma.

– Rivaliteten mellan klubbarna har varit vår utgångspunkt, vi frågade oss hur det skulle se ut om alla kom till jobbet med sina fotbollströjor, berättar Martin Baude, art director på Garbergs.

Kampanjen startar den 31 mars med den första fotbollströjefredagen. Kampanjen består delvis av tre filmer som Garbergs har varit med att skapa. Dessa kommer synas på bio, online och i sociala medier och i deras egna kanaler. I kampanjen samarbetar de med flera svenska fotbollsstjärnor och några av de kändaste svenska fotbollsklubbarna.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Barncancerfonden

Michel Brygiewicz - Marknadschef insamling

Anne Bergsten - Kreativ chef Inhouse och varumärke

Hans Kullin - Ansvarig sociala medier

Åsa Hornhammar - Ansvarig Ambassadörer & Influencersamarbeten

Johnny F - Kroneld Enhetschef kampanj och event

 

Garbergs

Martin Baude - Art Director 

Fredrik Sundqvist - Copywriter 

Lowe Steiner - Designer 

Carola Edlund - Original 

Mehrnaz Bejne- Projektledare 

Birgitta Bergström - Produktionsledare / Byråproducent 

André Ferreira Barbosa - Praktikant, produktionsledare

 

Mediabyrå: Carat

 

Produktionsbolag: Acne Film 

Fredrik Skoglund - EP

Erik Essén - Producent

Joakim Thörn - Regissör

Staffan Övgård - DOP

Martin Hedlund - Casting

 

Postproduktion: The Line

Olle Ljungman - Postproducent

Sara Hagwall - Klippare

Rickard Ahlbäck - Grade

Olle Ljungman - Ljudläggare

Anders Bergén - Online

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev