Kampanj
Garbergs Malmö släpper kampanj med målet att Boplats Syd ska nå fler bostadssökande
Publicerad: 22 februari 2023, 09:50
Boplats Syd är Skånes största förmedlare av hyresrätter. Nu har hyresjätten tagit in Garbergs Malmö för att sprida budskapet kring Boplats Syds bostadsutbud.
Boplats Syd ägs av Malmö stad och förmedlar hyresrätter från både privata och kommunala hyresvärdar till bostadssökande. Deras uppdrag är att förmedla så många lägenheter som möjligt. Det dramatiseras med olika budskap som ”Boplats för dig som är redo för egen plats” samt ”Boplats för dig som bara måste ha uteplats”.
– Varje år förmedlar vi stora och små lägenheter, gamla och nya, i stadskärnor och i ytterområden till tusentals människor i hela Skåne. Det är något vi är väldigt stolta över och vi är även stolta över den fina kampanjen som just nu rullar ut på olika platser i Skåne, säger Krister Hjelm, vd på Boplats Syd.
– Det finns många aktörer inom bostadsbranschen som pratar hem, bostad, hus och lägenhet. När vi tog fram kampanjen för Boplats Syd fokuserade vi på att de förmedlar vad de heter - det vill säga boplatser. Det är ett ord som sticker ut samtidigt som det är superrelevant och har en egenhet som är väldigt fin. Jag väljer min egen boplats, min egen plats på jorden, säger Malin Wikerberg, copy på Garbergs Malmö.
Arbetsgrupp
Garbergs Malmö:
Lina Andersson, AD
Daniel Blomberg, Copy
Malin Wikerberg, Copy
Fredrik Byrfors, Strategisk projektledare
Ulrika Lundin, Planner
Anne Ketelsen, Operativ projektledare
Fotograf:
Fanny Rådvik
Stylist:
Dennis Valencia
Casting:
Southgate Casting & Production
Boplats Syd:
Krister Hjelm, vd
Nermin Delilovic, Teamchef - Marknad och Digital utveckling
Tomas Andersson, Grafisk Producent
Stefan Normann, vik. Kommunikatör
Emma Baugh, Kommunikatör