Kampanj
Global kampanj för Polestar 2: ”Vill frysa det vackra och elektriska ögonblicket”
Publicerad: 7 september 2023, 09:00
När Polestar 2 lanseras med flera nya funktioner vill varumärket fånga känslan av körningen. Som vanligt handlar det om ett minimalistiskt uttryck med produkten i förgrunden.
Elbilsbolaget Polestar har lanserat flera nya modeller under det senaste året och är för närvarande aktivt på 27 marknader globalt. När deras första elbil Polestar 2 uppgraderas med längre räckvidd, snabbare laddning och mer effekt görs också en global kampanj.
Polestar har gjort sig kända för sitt minimalistiska kampanjuttryck som sätter produkten i fokus vilket ligger i linje med att varumärket i hög grad förknippas med design. I den globala kampanjen för Polestar 2 fortsätter man på den inslagna vägen.
Den integrerade kampanjen gick upp i Sverige i måndags, där målet för varumärket är att visuellt fånga den känslan man upplever när man kör en Polestar 2. Kampanjen har därför fått titeln ”Motion Blur 2.0”, då det är en uppföljare av den globala kampanjen på samma tema från 2022. En kampanj som syntes på stora utomhustavlor i städer såsom, Los Angelas, New York, London, Berlin, Sydney och Stockholm.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
– Vi vill fånga och frysa det vackra och elektriska ögonblick du kan uppleva i en Polestar 2. Med konceptet och kampanjen har våra interna kreativa team skapat bilder och filmer som förstärker såväl bilens unika karaktär, dess uppdaterade design och hur det är att köra bilen utan att gå den traditionella vägen för hur bilar brukar porträtteras, säger Pär Heyden, head of brand, Polestar i ett pressmeddelande.
Kampanjen och konceptet fortsätter att positionera Polestar som ett designdrivet lyxvarumärke. Den har utvecklats och producerats av teamen på Polestars globala huvudkontor i Göteborg.
Kampanjen kommer att aktiveras globalt i såväl: TV, bio, YouTube, print, utomhus, digitalt samt SoMe.
Bild 1/3