Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

GlobalConnect väljer BerntzonBylund – gör största kampanjen i Sverige

Publicerad: 10 december 2021, 10:33

Foto: FREDRIK GOERAS

Genom en omfattande varumärkeskampanj vill b2b-varumärket trycka på att bolaget är den mest dedikerade aktören på marknaden.


GlobalConnect Sverige lanserar sin största reklamkampanj sedan bolaget startade sin verksamhet i Sverige. Satsningen är ett led i GlobalConnects satsning mot att bli en ledande leverantör av digital infrastruktur till hushåll och företag i norra Europa – Sverige är en nyckelmarknad.

Kampanjen är framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån BerntzonBylund och har växt fram utifrån grundfrågan om vad som får ett företag att välja en aktör framför en annan i en ofta förhållandevis generisk bransch. Genom kampanjen vill man trycka på att GlobalConnect är den mest dedikerade aktören på marknaden.

– Precis som i de flesta branscher är saker som pris, kapacitet, trygghet och teknik springande punkter vid valet av leverantör. Men vi vet att vi både vinner och behåller uppdrag genom vår extremt höga kundnöjdhet. Den kundnöjdheten är sprungen ur vårt unika engagemang och kundfokus, något som kampanjen fångar upp med formuleringen om det dedikerade bolaget, säger Sebastian Stecki, marknadschef på GlobalConnect Sverige i ett pressmeddelande. 

Kampanjkonceptet består i sin första fas av tre huvudmotiv som alla illustrerar hur GlobalConnect är beredda att gå lite längre för att leva upp till förväntningarna från kunderna vad gäller engagemang och dedikation – spritt över flera av företagets många verksamhetsområden. Printannonserna har bland annat gått i Dagens industri under flera dagar.

– Vi har skapat tre abstrakta men tydliga situationer där GlobalConnect på olika sätt ger allt för att leverera på topp. Det är kul när ett B2B-varumärke vågar skapa den typen av kommunikation och vi vet att effekten blir extra stor i branscher som annars ofta uppträder traditionellt och inte vågar gå utanför ramarna, säger Joachim Berntzon, strateg på BerntzonBylund.

Arbetsgrupp

GlobalConnect:

Sebastian Stecki, Marknadschef Sverige

Kamran Alemdar, Group CMO

Christina Wenger, Marknadskoordinator

Fanny Spennare, Digital redaktör

Karin Dodsworth, Head of Customer Experience

 

Berntzon Bylund:

Patrik Dunard, CD & AD

Daniel Holmgren, Copywriter

Jonny Engman, Formgivare

Claes Boklund, Digital Producer

Beatrice Edling, Operativ projektledare

Joachim Berntzon, strateg

 

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.