Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Glory Days och Icon Brands i samarbete

Publicerad: 18 September 2020, 08:41

Hanna Willquist på Icon Brands och Oscar Johansson på Glory Days.

Foto: Press

På uppdrag av säkerhetskoncernen Axelent Group släpps nu boken ”Med sikte mot världen”, producerad av de två contentbyråerna Icon Brands och Glory Days.


Ämnen i artikeln:

Guts & Glory

Contentbyrån Glory Days har sedan 2017 arbetat med Axelent Groups kommunikationsfrågor. Inför bolagets 30-årsjubileum har de nu producerat boken ”Med sikte mot världen”, som tagits fram tillsammans med Icon Brands. 

– Jubileumsböcker har en tendens att bli navelskåderi och en publikation för de närmast sörjande. ”Med sikte mot världen” beskriver inte bara Axelents 30-åriga historia, utan fokuserar även i hög utsträckning på den kontext som företaget har varit och är en del av. Detta för att bredda målgruppen och göra boken intressant för fler, säger Oscar Johansson, projektledare från Glory Days, i ett pressmeddelande.

Boken skildrar bolagets resa men också den ekonomiska och industriella utvecklingen i Sverige sedan Axelent Group först grundades. 

Glory Days har samarbetat med Icon Brands i cirka ett år. Jubileumsboken är deras första gemensamma projekt av större karaktär. 

Foto: Press

Arbetsgrupp

Ansvarig utgivare: Karin Sandén Ahlqvist

Koncept & strategi: Hanna Willquist, Icon Brands

Projektledare: Oscar Johansson, Glory Days

Redaktör: Karolina Modig, Icon Brands

AD: Love Eneroth, Glory Days

Skribenter: Mimmi Bladini, Pål Johansson, Jan Jörnmark, Christer Nordmark, Niklas Simonsson, Erik Wahlin, Rebecca Öhnfeldt

Fotografer: Johan Strindberg och Mikael Lundblad 

Stylist: Emma Wallmén

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Guts & Glory

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.