Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

God Morgon boostar vardagen i ny kampanj – måndag blir måndag!

Publicerad: 20 oktober 2022, 11:11

God Morgon breddar sitt juicesortiment och lanserar två shots i flerportionsflaska. Kampanjbudskapet ”Small Shot. Big Effect.” är framtaget av Åkestam Holst och lanseras nu i Sverige, Danmark och Finland.

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstKampanjNyheter

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


Nyheterna i sortimentet heter God Morgon Ginger Shot och God Morgon Ginger & Berry Shot.

– Vi vill att alla, inte bara de med en juicebar runt hörnet, ska kunna njuta av riktigt goda shots och ta del av alla dess fantastiska fördelar. De milda smakerna passar både vuxna och barn och den större förpackningen gör det smidigt att skapa en god vana som boostar immunförsvaret, humöret och energin, säger Emma Hjert, senior brand manager på God Morgon i ett pressmeddelande.

Kampanjen är en stor mediesatsning som kommer att gå i digital media och utomhus samt fortsätta in i nästa år. Den är framtagen av Åkestam Holst och BKRY i samarbete med Prat PR och Bizkit Havas. Filmerna är producerade av FLX med Bill Schumacher som regissör. 

– Att få jobba med ett sådant ikoniskt varumärke som God Morgon är så klart hedrande. Filmerna och enheterna är medvetet gjorda snabba, inte bara för att göra dem effektiva ur mediaköpssynpunkt, utan även för att de ska spegla en shots omedelbara effekt, säger Erik Nordenankar, art director på Åkestam Holst i ett pressmeddelnade.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare God Morgon/Eckes Granini

Global Sr Brand Manager God Morgon: Stina Haglund

Sr Brand Manager God Morgon: Emma Hjert

Digital & Media Manager: Frida Almqvist

Global Brand & Marketing Director Eckes Granini: Marie Lansinger

 

Team Åkestam Holst

Kreatörer: Adam Reuterskiöld & Erik Nordenankar

Planner: Sindra Liebe

Produktionsledare: Camilla Ryttare

Client Lead: Lisa Voltaire

 

Produktionsbolag: FLX

Regissör: Bill Schumacher

Orginalproduktion: BKRY NoA

Filmproduktion/Bildproduktion: Bsmart

Mediebyrå: Bizkit Havas

PR-byrå: Prat PR

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev