Kampanj
Golf tar fram koncept för Björn Borg
Publicerad: 16 april 2021, 07:33
Foto: Press
Björn Borgs nya koncept lyfter fram de vardagliga sakerna som motiverar oss till att gå längre under träningen.
Ämnen i artikeln:
Björn BorgTräna för att må bättre, ha roligare och kunna leva mer – det är budskapet i Björn Borgs nya koncept ”Train To Live”. Istället för att bli världsbäst visar en serie ny reklamfilmer hur motionärer pushar sig själva för att kunna dansa hela natten, eller äta tio pommes frites till.
– Vi vet också att vår målgrupp tränar för att leva och inte tvärtom och det är såklart den huvudsakliga anledningen till att ”Train To Live” är helt rätt för oss. Vi kan hitta mycket kraft, uttag och aktiviteter i konceptet och på så vis bygga vårt varumärke starkare och om vi kan inspirera några som inte tränar idag till att börja så är vi på helt rätt spår, säger Emma Lidfeldt, marknadschef på Björn Borg, i ett pressmeddelande.
Bakom konceptet står reklambyrån Golf. Det kommer till en början att omfatta flera reklamfilmer, annonser och social posts som kommer att synas på sociala medier under våren.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Reklambyrå: GOLF
Produktionsbolag: Swim Club
Regissör: Swim Club
DOP: Swim Club
Björn Borg
Marketing Director: Emma Lidfeldt
Brand Creation Manager: Madeleine Almgren
Creative Director: Andreas Gran