Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Golf tar fram koncept för Björn Borg

Publicerad: 16 april 2021, 07:33

Foto: Press

Björn Borgs nya koncept lyfter fram de vardagliga sakerna som motiverar oss till att gå längre under träningen.


Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Träna för att må bättre, ha roligare och kunna leva mer – det är budskapet i Björn Borgs nya koncept ”Train To Live”. Istället för att bli världsbäst visar en serie ny reklamfilmer hur motionärer pushar sig själva för att kunna dansa hela natten, eller äta tio pommes frites till. 

– Vi vet också att vår målgrupp tränar för att leva och inte tvärtom och det är såklart den huvudsakliga anledningen till att ”Train To Live” är helt rätt för oss. Vi kan hitta mycket kraft, uttag och aktiviteter i konceptet och på så vis bygga vårt varumärke starkare och om vi kan inspirera några som inte tränar idag till att börja så är vi på helt rätt spår, säger Emma Lidfeldt, marknadschef på Björn Borg, i ett pressmeddelande. 

Bakom konceptet står reklambyrån Golf. Det kommer till en början att omfatta flera reklamfilmer, annonser och social posts som kommer att synas på sociala medier under våren. 

Arbetsgrupp

Reklambyrå: GOLF

Produktionsbolag: Swim Club

Regissör: Swim Club

DOP: Swim Club

 

Björn Borg

Marketing Director: Emma Lidfeldt

Brand Creation Manager: Madeleine Almgren

Creative Director: Andreas Gran

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.