Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 28 februari 2020, 09:19
Hållbarhet är frågan på mångas läppar. Nu lanserar Göteborg Energi, med hjälp av Stendahls, kampanjen #hållbaraihop. Där lyfts 70 konkreta insatser fram för ett mer hållbart Göteborg.
Ämnen i artikeln:
StendahlsDiskussionen kring hållbarhet rör sig ofta kring vad som kan göras på individnivå. Samtidigt har lösningar på systemnivå större påverkan. En bransch som
kan göra stor förändring är energisektorn och här vill Göteborg Energi öka sin relevans genom att erbjuda en större insyn.
– Folk vill veta vad vi gör och hur vi konkret tar vårt ansvar. Och det tycker vi är bra! Nu har vi på ett pedagogiskt och förhoppningsvis lättbegripligt sätt paketerat det i vår informationskampanj. På vår lista finns 70 insatser, stora som små, som bidrar till ett mer hållbart samhälle. Listan är inte bara viktig för göteborgarna, utan även för oss som jobbar på Göteborg Energi. Det finns mycket stolthet här då vi är många engagerade som arbetar med så viktiga och intressanta frågor, säger Eric Zinn, hållbarhetschef på Göteborg Energi.
Bland annat ska Göteborg Energi påskynda arbetet med att ställa om till fosilfritt redan 2025, jämfört med det tidigare målet som var år 2030.
– Det krävs ett stort mod att gå ut och vara så raka och konkreta med att verkligen vilja göra skillnad som Göteborg Energi. Speciellt i en tid där ”syftesdriven” kommunikation diskuteras flitigt. säger Martin Cedergren, kreativ ledare på Stendahls.
Kampanjen går bland annat i utomhus, print, digitalt, SoMe och egna kanaler och har uppmärksammats i medier som DN och Göteborgs-Posten.
Ta del av hela listan här.
Ladda ner bilder från kampanjen:
Stendahls:
Martin Cedergren, Chief Creative Officer
Alexander Skoglund, Art Director
Mikael Andersson, Copywriter
Åsa Källstöm, Planner
Kaj Leissner, Client Director
Anna Lotto, Project Manager
Marie Wümer, Strategisk Projektledare
Samuel Forsström, Final Art
Christofer Falkman, Senior Digital Designer
Amanda Fässberg, Digital Designer
Elin Falkman, UX Copywriter
Magnus Ottosson, Tech Lead
Sebastian Sintorn, User Experience Designer
Craig Morey, Data Analyst
Petter Blomqvist, Projektledare
Martina Johansson, Manifest PR
Dallas, Produktionsbolag
Ämnen i artikeln:
Stendahls