Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Göteborg Energi lanserar 70 initiativ för ett hållbart Göteborg

Publicerad: 28 Februari 2020, 09:19

Hållbarhet är frågan på mångas läppar. Nu lanserar Göteborg Energi, med hjälp av Stendahls, kampanjen #hållbaraihop. Där lyfts 70 konkreta insatser fram för ett mer hållbart Göteborg.


Ämnen i artikeln:

Stendahls

Diskussionen kring hållbarhet rör sig ofta kring vad som kan göras på individnivå. Samtidigt har lösningar på systemnivå större påverkan. En bransch som
kan göra stor förändring är energisektorn och här vill Göteborg Energi öka sin relevans genom att erbjuda en större insyn.

– Folk vill veta vad vi gör och hur vi konkret tar vårt ansvar. Och det tycker vi är bra! Nu har vi på ett pedagogiskt och förhoppningsvis lättbegripligt sätt paketerat det i vår informationskampanj. På vår lista finns 70 insatser, stora som små, som bidrar till ett mer hållbart samhälle. Listan är inte bara viktig för göteborgarna, utan även för oss som jobbar på Göteborg Energi. Det finns mycket stolthet här då vi är många engagerade som arbetar med så viktiga och intressanta frågor, säger Eric Zinn, hållbarhetschef på Göteborg Energi.

Bland annat ska Göteborg Energi påskynda arbetet med att ställa om till fosilfritt redan 2025, jämfört med det tidigare målet som var år 2030.

– Det krävs ett stort mod att gå ut och vara så raka och konkreta med att verkligen vilja göra skillnad som Göteborg Energi. Speciellt i en tid där ”syftesdriven” kommunikation diskuteras flitigt. säger Martin Cedergren, kreativ ledare på Stendahls.

Kampanjen går bland annat i utomhus, print, digitalt, SoMe och egna kanaler och har uppmärksammats i medier som DN och Göteborgs-Posten. 

 

Ta del av hela listan här.

Ladda ner bilder från kampanjen:

Arbetsgrupp

Stendahls:

Martin Cedergren, Chief Creative Officer

Alexander Skoglund, Art Director

Mikael Andersson, Copywriter

Åsa Källstöm, Planner
Kaj Leissner, Client Director

Anna Lotto, Project Manager

Marie Wümer, Strategisk Projektledare

Samuel Forsström, Final Art

Christofer Falkman, Senior Digital Designer

Amanda Fässberg, Digital Designer

Elin Falkman, UX Copywriter

Magnus Ottosson, Tech Lead

Sebastian Sintorn, User Experience Designer

Craig Morey, Data Analyst

Petter Blomqvist, Projektledare

Martina Johansson, Manifest PR

Dallas, Produktionsbolag
 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.