Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Göteborgs Utvalda låter modefotograf fota matkampanj

Publicerad: 14 Maj 2020, 12:44

Urklipp av Göteborgs Utvaldas nya kampanj fotad av Martin Vallin.

Foto: Press

Volts första kampanj för kexvarumärket Göteborgs Utvalda fotas av en modefotograf.


Ämnen i artikeln:

Volt

För drygt ett år sedan tog Volt hem kommunikationsuppdraget för kexvarumärket Göteborgs Utvalda. Sedan dess har reklambyrån arbetat med att uppdratera varumärkesplattformen och ta fram ett kommunikationskoncept med mål att stärka kännedomen om varumärket samtidigt som nya produkter lanseras. Det nya budskapet är ”Njut av det utvalda”. 

– I takt med att Utvaldas produktutbud har vuxit har vi fått behov för att ha en enhetlig varumärkeskommunikation som stärker vår position ”Utvald njutning” oavsett vilken produktgrupp vi kommunicerar, säger Utvaldas marknadschef Susanne Wibréus, i ett pressmeddelande.

Nu rullar Volt och Göteborgs Utvaldas första kampanj ut. För att sticka ut har man anlitat en fotograf som annars fotar en helt annan kategori – nämligen modefotografen Martin Vallin, som gjort uppdrag åt Dior, Louis Vuitton och Cartier. 

– Den övergripande utmaningen var att stärka varumärkets position ”Utvald njutning” och samtidigt göra det på ett sätt som sticker ut i en ofta generisk matgenre. Det bidrog till varför vi valde att anlita Martin som vanligtvis plåtar i en helt annan kategori, och tillsammans lyckades vi få till ett nytt visuellt manér som fortfarande tilltalar vår målgrupp och går i samklang med Utvaldas varumärkeslöfte – fina råvaror, hög kvalitet, kompromisslöshet och njutning, säger Lars Jansson, Art director på Volt.

Den nya sloganen kommer att lanseras med fokus på sociala medier och utvalda magasin. Det har tagits fram ett flertal olika motiv och filmer. 

Arbetsgrupp

Göteborgs Utvalda:

Susanne Wibreus – Marknadschef

Stine Strömberg – Produktchef

 

Volt: 

Jenny Meckbach – Projektledare

Jonas Brodén – Projektledare

Sussanne Göthberg - Produktionsledare

Daniel Jakobsson – Copywriter

Lars Jansson – Art Director

Jörgen Berglund – Creative Director

Rebecka Gustafson – Planner

Johanna Herlin – Originalare

 

Cameralink:

Martin Vallin – Fotograf

Johanna Torvestig – Producent

 

Linjepunkt:

– Postproduktion

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.