Kampanj
Göteborgsvarvet ”lägger ner” med hjälp av Spöket
Publicerad: 22 mars 2023, 10:36
Efter lyckat samarbete under 2022 väljer Göteborgsvarvet att fördjupa relationen med reklambyrån Spöket under 2023.
Nyligen lanserades kampanjen ”Göteborgsvarvet lägger ner*”. Den som läser det finstilta förstår att det man lägger ner är hela 5,6 miljoner i bidrag för att främja såväl ungdoms- som elitverksamheten hos Göteborgs idrottsföreningar. En varumäreksbyggande film och en ytterligare kampanj är planerad för året.
– Göteborgsvarvet är en del av stadens DNA och det är en ynnest för oss att få vara med och förvalta det arvet. Vi tycker det är spännande att chocka, så länge man landar mjukt, meddelar Spökets vd, Tobias Müller.
Med över 35 000 anmälda löpare i skrivande stund ser varvet ut att bli en framgång. Nytt för 2023 är även att man för första gången även arrangerar ett marathon som går av stapeln den 3:e september. Maran är en del av Göteborgs 400-årsjubiléum och ger löparna möjlighet att bli historiska.
Kampanjen går som hel- och halvsida i dagspress samt i digitala kanaler.
Arbetsgrupp
Byrå: Spöket
Art director: Hampus Corneliusson
Copywriter: Tobias Müller
Marknadsansvarig: Emelie Jones
Evenemangschef: Erik Bergkvist