Kampanj
Gotlands Bryggeri dukar fram en ny tradition inför julen
Publicerad: 2 december 2022, 10:05
Knak hjälper Gotlands Bryggerier att marknadsföra en alkoholfri jul genom en produktnära kampanj.
Intresset för alkoholfritt på julbordet har ökat markant de senaste åren. På Gotlands Bryggeri ser man inte detta som en trend, utan som en möjlighet att skapa nya produkter som är till för att stanna.
Därför lanserar man nu det populära julölet Wisby Jul i en alkoholfri variant. För att marknadsföra den nya jultraditionen Wisby Jul Alkoholfri har reklambyrån Knak tagit fram en produktnära kampanj med inspiration från en annan svensk jultradition.
– Då hantverk är det som kännetecknar våra produkter så har vi låtit en karaktär från vår etikett spela huvudrollen i reklamen, med en blinkning till den magiska färgen i jultomtens verkstad, säger Lina Strand, marknadsansvarig på Gotlands Bryggeri i ett pressmeddelande.
Kampanjen kommer att synas med film i sociala medier och Youtube samt på helsidor i print med början vecka 48.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Gotlands Bryggeri
Lina Strand, marknadsansvarig.
Byrå: KNAK
Jan Lindforss, projektledare
Dorothea Barre, AD
Henry Stenberg, copy
Animation:
BRIKK
Film och fotoproduktion:
B-Smart