Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Greenpeace försökte sparka ut Preem och BMW från Sveriges annonsörer

Publicerad: 22 augusti 2022, 05:30

Greenpeace ville få Preem och BMW uteslutna ur branschorganisationen Sveriges annonsörer.

Foto: Greenpeace/Pressbild

Greenpeace och Gustav Martner kampanjade för att få Preem och BMW uteslutna ut Sveriges annonsörer. Som vapen använde de organisationens eget regelverk – vilket inte fungerade: ”De underminerar förtroendet för hållbarhetskommunikation.”


Ämnen i artikeln:

GreenpeaceSveriges AnnonsörerPreemBMWGustav MartnerHållbarhet

Greenpeace, med den svenske kreatören Gustav Martner i spetsen, planerar nya kampanjer och aktioner för att få uppmärksamhet kring reklambranschens ansvar för de klimatförändringarna världen står inför. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.