Kampanj
Grekisk galenskap i Fontanas ”Call the greek”
Publicerad: 13 april 2021, 09:24
I den nya reklamfilmen från Fontana får de som saknat 90-talets mer skruvade reklam sin längtan stillad.
”Call the greek” inleds med en frustrerad svensk kock som efter att ha bränt sin hundrade laddning grillost skriker ut att det är dags att ringa ”The Greek”. Vem är då denne grek? Jo, en klassisk strandraggare utrustad med alltifrån en vältränad torso till treudd. Och han kan det här med halloumi.
– Med filmen Call the Greek vill vi sprida glädje och matlust och berätta vår historia med glimten i ögat, säger marknadsansvariga Corina Papadopoulou. The Greek är en rolig figur, men också en symbol för Fontanas samlade kunskap. I över 40 år har vi berikat det svenska köket genom att dela med oss av halloumi, fetaost, grekiska oliver och olivolja. Nu lanserar vi en svensk Grilloumi och ville passa på att bygga varumärket genom en film som gör avtryck.
Filmen ska som Corina Papadopoulou nämner marknadsföra Fontanas nya produkt grilloumi, en halloumi anpassad för grillen Fontana tagit fram i samarbete med Norrmejerier. Bakom själva filmen står creative director Jan Rutensköld, art director Lars Steiner och regissör Oskar Bård från Hobby Film.
– Vi vill lyfta fram den kunskap, tradition och kärlek våra föräldrar bidragit med genom att starta Fontana. Vår familj har alltid varit smaksökare och har alltid haft humor och matglädje i fokus. Så tänker vi fortsätta. Just nu gör vi det genom en film, säger Loizos Papadopoulos, vd på Fontana.
Filmen kommer att visas i sociala medier, butiksnära miljöer och på digitala skärmar med start den här veckan.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.