Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Grisföretagarnas kampanj retar gallfeber på kosttillskottsbranschen: ”Det värsta jag har sett”

Publicerad: 7 oktober 2022, 12:14

Swedish Pork är ett koncept för Sveriges Grisföretagare.

Svensk Egenvård, branschorganisationen för kosttillskott, har ilsknat till ordentligt över en kampanj från Sveriges Grisföretagare. I kampanjen lyfts köttbullar fram som ett bättre alternativ till kosttillskott. ”Det är löjeväckande att spendera massvis av pengar på en reklamkampanj där man radar upp faktafel”, säger Mats Nilsson, Svensk Egenvårds vd.

Ämnen i artikeln:

KampanjToppnyheter

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Swedish Pork är ett koncept från Sveriges Grisföretagare som syftar att få fler att inse hälsofördelarna med att äta fläsk regelbundet. Nyligen har man gått ut i en kampanj där

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev