Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Gröna lund tar hjälp av en grön rymdvarelse inför nya säsongen: ”Fantastiskt rolig plats vem du än är”

Publicerad: 25 mars 2022, 13:46

Alla kan ha kul på Gröna lund, menar nöjesparken själva.

Foto: Gröna lund

Den 24 april öppnar Gröna lund för säsongen, den 27 mars är det premiär för nöjesparkens reklamkampanj som i år har en nyhuvudrollsinnehavare – en utomjording. I reklamfilmerna får vi följa utomjordingens dag på tivolit.


Ämnen i artikeln:

Gröna LundFLXFelix Herngren

Gröna lund satsar på marknadsföringen ordentligt, första säsongen utan smittskyddsregler efter pandemin. I år bygger kampanjen på en utomjordings upplevelse av nöjesfältet. Det är Felix Herngren som gör rösten av den animerade varelsen. 

– Med årets kampanj vill vi på ett humoristiskt sätt lyfta att Gröna lund är en fantastiskt rolig plats vem du än är. Det är galet, fartfyllt, och det händer saker i vartenda hörn. En av världens mest attraktionstäta nöjesparker är en kul upplevelse för alla – både jordbor och aliens. Helt enkelt jordens roligaste plats, säger Navid Safiyari, creative director på Parks and resorts.

De fristående filmerna visar alla scener som även riktiga jordbor kan känna igen sig i, så som utmaningen att ta sig upp för Lustiga husets trappa för första gången, besvikelsen när man inte har längden inne för en berg- och dalbana eller den skräckblandade förtjusningen när man ger sig på en lite för läskig attraktion som Fritt fall.

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Gröna lunds säsongskampanj

Beställare/Creative

Marknadsdirektör: Joanna Hammar (Parks and resorts)

Brand Manager: Sebastian Delefors (Parks and resorts)

CD: Navid Safiyari (Parks and resorts)

AD: Robert Lövgren (Parks and resorts)

 

Film

FLX

Regi: Bill Schumacher

Producent: Frida Heder

Produktionsledare: Alexander Peters

Exekutive producent: Johan Gabous

Head of Commercial & Branded content: Therese Pettersson

DoP: Filip Lyman

Make up/kostym: Anna Göransson

Offline: Robin Siwe

Grade: Sander van Wijk

Ljud: Studio Fyr/Mattias Eklund

Online: Studio Fyr/Petter Lindholm

3D: Swiss

 

Stillbild

Fotograf: Carl-Johan Paulin

3D för stillbild: Swiss

 

Mediebyrå

The Amazing Society

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.