Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Gröna lund-vd:n flörtar med Epic split

Publicerad: 7 juni 2021, 12:16

Efter att ha hållit stängt i 576 dagar lovar Gröna Lund en ”Epic season”.


Ämnen i artikeln:

Gröna Lund

Efter 576 dagar med förbommade grindar fick Gröna Lund förra måndagen återigen öppna upp för besökare. I samband med öppningen lanserade Gröna Lund en reklamkampanj med fokus på den senaste attraktionen Monster. Men om Monster-kampanjen inspirerades av Netflix-serien Stranger things hämtar nöjesparken i sin senaste reklamfilm, som marknadsför hela sommarsäsongen, inspiration från en svensk reklamklassiker – Epic split. I filmen berättar Gröna Lunds vd Magnus Widell på ett liknande sätt som Jean-Claude van Damme om hur Gröna Lund efter mycket möda kraftsamlat inför ”The epic season”. Widell balanserar dock inte mellan två radiobilar, i stället nöjer han sig med att göra en ”split” sittandes på en av bergochdal-banornas vagnar. 

 

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Gröna Lund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.