Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Guldäggsvinnare gör årets kampanj: ”Äggformen är naturens mest fulländade form”

Publicerad: 8 mars 2022, 11:05

Fr. v: Mattias Jersild, Linda Nilsson, Paula Berg, Peter Herrmann, Anna Magnberg, Julia Urbán, Sara Hildén Bengtsson

Förra året tog Open Studio hem både ett guld- och ett silverägg.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetOpen Studio StockholmNyheter

Sveriges Kommunikationsbyråer tar varje år fram en kampanj för Guldägget, och i år står Open Studio som kreativt ansvariga. Open Studio tävlade som fristående designbyrå för första gången 2020 och tog då hem priser i design, och 2021 vann byrån ett guldägg i förpackningskategorin.

– Äggformen är naturens mest fulländade form. Vi har fokuserat på den, renodlat den och använt bara den i allt vi gjort, säger Peter Herrmann, designer på Open Studio om hur kampanjen har utformats.

Det blir en modern och digital form där Guldägget har fått en ny skepnad. Open Studios har också designat ett flertal ägg-produkter som går att köpa, bland annat smycken och chokladägg. 

– Guldägget finns till för att hylla kreativitet. Därför ville vi stärka priset och ge det den värdigheten det förtjänar. Målet var att göra Guldägget starkare, mer långlivat, mer nutida och mer digitalt, säger Sara Hildén Bengtsson, creative director på Open Studio.

Hemsidan är skapad av designbyrån Lundgren+Lindqvist.

– Det är alltid ett ärofyllt uppdrag att jobba med Guldägget och vi är stolta över resultatet av det fina samarbetet med Open Studio och KOMM, säger Carl-Johan Lindqvist.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.