Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Gullers Grupp gör kampanj för Alpro med horoskop

Publicerad: 18 September 2020, 11:41

Från annonsen i Elle.

Gullers Grupp testar en annorlunda metod för att nå fram till millennials.


Ämnen i artikeln:

Gullers

Livsmedelsföretaget Alpro vill få fler svenskar att äta deras växtbaserade produkter till frukost, och rullar nu ut en kampanj under namnet ”Framtidens frukost”. Bolaget vill med humor lyfta hur svensk frukosttradition förändrats, men också trycka på att den kommer att behöva fortsätta utvecklas. 

Som en del av kampanjen lanseras nu ett horoskop i tidningen Elle, där varje text landar i att stjärntecknet måste göra upp med sina gamla frukostvanor under september månad. Den är framtagen av PR-byrån Gullers Grupp. 

– Vi ser att astrologi trendar på sociala medier, kanske som en reaktion på vår datadrivna tid. Eftersom många millennials verkar tro lite halvt på horoskop tänkte vi att det här kunde vara sätt att nå fram till Alpros målgrupp, säger Julia Arell, copywriter på Gullers Grupp, i ett pressmeddelande. 

Så här lyder till exempel horoskopet för den som är född i vädurens stjärntecken: 

”September blir en nystart för den sockerberoende väduren, som brukar svepa hela juicepaket och toppa med en inte oansenlig mängd sötade flingor. Men en morgon är det nog. Sömndrucken tar du dig iväg till affären för att tumma på Alpros sockerfria sortiment och snart har du kysst dina gamla vanor ajöss. Men se opp! Plutos starka energier och en smakrabatt på chokladpuffar kommer att sätta din karaktär på prov.”

Kampanjen rullas ut i veckan och syns och hörs också utomhus, på sociala medier och i poddar. 

Arbetsgrupp

Gullers Grupp

Charlotte Henriksson, client director

Michael Fredman, art director

Julia Arell, copywriter

Johanna Sturk, PR och sociala medier

Åsa Wallin, original

 

Alpro

Jessica Linsten, brand manager

Elin Järvinen, jr brand manager

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Gullers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.