Kampanj
Gwyneth Paltrow trollade följare med fejkblöja: ”De kommer med en doft av jasmin”
Publicerad: 13 maj 2022, 12:15
Bild 1/3
Gwyneth Paltrow lanserade en lyxblöja för 120 dollar, det avslöjar hon nu är ett reklamtrick för att väcka reaktioner.
Skådespelarens företag Goop lanserade en blöja, prydd med bärnstenar för 120 dollar. Det väckte känslor hos folk – och nu säger Gwyneth Paltrow att det egentligen var ett reklamtrick för att öka medvetenheten om blöjskatten .
Det var i onsdags som Goop delade en reklambild för ”The Diapér”:
”Meet The Diapér. Vår nya engångsblöja fodrad med jungfrulig alpackaull och fastad med bärnstensfärgade ädelstenar, kända för sina uråldriga känslomässigt renande egenskaper.”
”De kommer med en doft av jasmin och bergamott för att få en fräsch baby. $120 för ett paket med 12 stycken.”
Blöjorna väckte oro hos Goops följare, många ifrågasatte om blöjorna var ett skämt, medan andra tyckte att den nya produkten var upprörande.
Senare samma dag publicerades en video på Goops Instagram, där Gwyneth Paltrow bekräftade att lanseringen var ett reklamtrick, för att öka medvetenheten om de höga kostnaderna för blöjor.
Syftet är att få fler att gå med Goop och Baby2Baby, en ideell organisation som tillhandahåller nödvändigheter till barn i nöd och som arbetar för att få bort blöjskatten.På Goops hemsida står det att blöjorn var prissatta till 120 dollar eftersom det är vad blöjskatten kan kosta familjer årligen.
Goop skriver att Baby2Babys förfrågningar om blöjor ökade med 505 procent under pandemin eftersom det rådde nationell brist på blöjor.