Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Gymgrossisten lanserar varumärkesbyggande koncept – hyllar alla gymhjältar

Publicerad: 17 Augusti 2020, 13:09

24 år efter starten utvecklar nu marknadsledaren inom kosttillskott och sportnutrition i Norden sitt varumärke och sin kommunikation för att nå en bredare målgrupp.


Ämnen i artikeln:

Spinn

Syftet med den bredare kommunikation från Gymgrossisten är att nå alla som är intresserade av att förbättra resultatet av gymträningen, oavsett tidigare nivå. Det nya konceptet har tagits fram tillsammans med reklambyrån Spinn

– Begreppet ”gymträning” har utvecklats över åren och innefattar i dag allt från traditionell gymträning till CrossFit, utomhusgym och inte minst hemmaträning. Vi ser att det finns utrymme för en shoppingdestination specialiserad på just gymmet, säger Linda Sandberg, head of brand på Gymgrossisten i en kommentar.

Med denna insikt har Gymgrossisten under våren relanserat sin e-handel med ny plattform och uppdaterad visuell identitet för en smartare och smidigare shoppingupplevelse.

I höstas fick Spinn uppdraget att se över den befintliga varumärkesplattformen och utveckla ett nytt kommunikationskoncept som fortsätter positionera Gymgrossisten, nu med fokus på att nå ut till den allt bredare målgruppen.

Kommunikationskonceptet ”Pushing Limits” syftar till att Gymgrossisten är destinationen för alla som vill ta sina träningsresultat till nya högre nivåer. Budskapet speglas även i lanseringskampanjens tagline ”Du har viljan – Vi har resten”.

– Målet är att skapa bred igenkänning och träningspepp samt få folk att förstå att Gymgrossisten inte bara är ”för kroppsbyggarna”, utan för alla som är målmedvetna med sin gymträning, säger Magnus Uddenberg, art director på Spinn i en kommentar.

Det nya konceptet lanseras initialt genom tre filmer i köpta digitala kanaler som Youtube och sociala medier. I den längre huvudfilmen ligger fokus på att bygga varumärke medan de två kortare filmerna är tänkta som bärare av diverse taktiska erbjudanden. Filmerna är producerade av Makeriet Film och regisserade av Robin Günther.

Arbetsgrupp

Linda Sandberg, Head of Brand Gymgrossisten

Arbetsgrupp Spinn:

Christoffer Törnblom, Copywriter

Magnus Uddenberg, AD

Lars Gidfeldt, Projektledare

Beatrice Alvolin, Produktionsledare

Andreas Johansson

Ämnen i artikeln:

Spinn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.