Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Haglöfs kallar sin klimatkompensation för ”fusk”: ”Risken är att begreppen tappar sin innebörd”

Publicerad: 22 april 2021, 12:40

Victor Adler, global marknadschef på Haglöfs.

Foto: Montage/press

Haglöfs nya kampanj vill få fler varumärken att se över vad de verkligen kan göra för att bli mer hållbara. Samtidigt går användandet av ordet klimatneutral tvärtemot Konsumentverkets riktlinjer om att ordet är vilseledande. ”Vi refererar till debatten”, säger Maria Starck på Futerra som tagit fram kampanjen.


Ämnen i artikeln:

KlimatkrisenFuterraHållbarhet

Det svenska Outdoor-varumärket Haglöfs är nu klimatneutrala – men behövde fuska för att ta sig dit. Det är budskapet i en ny kampanj som släpps idag. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.