onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Haglöfs kallar sin klimatkompensation för ”fusk”: ”Risken är att begreppen tappar sin innebörd”

Publicerad: 22 april 2021, 12:40

Victor Adler, global marknadschef på Haglöfs. Foto: Montage/press

Haglöfs nya kampanj vill få fler varumärken att se över vad de verkligen kan göra för att bli mer hållbara. Samtidigt går användandet av ordet klimatneutral tvärtemot Konsumentverkets riktlinjer om att ordet är vilseledande. ”Vi refererar till debatten”, säger Maria Starck på Futerra som tagit fram kampanjen.

Ämnen i artikeln:

KlimatkrisenFuterraKampanjPR-kampanjReklamkampanjHållbarhet

JVC


Det svenska Outdoor-varumärket Haglöfs är nu klimatneutrala – men behövde fuska för att ta sig dit. Det är budskapet i en ny kampanj som släpps idag. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev