Kampanj
Haglöfs kallar sin klimatkompensation för ”fusk”: ”Risken är att begreppen tappar sin innebörd”
Publicerad: 22 april 2021, 12:40
Victor Adler, global marknadschef på Haglöfs. Foto: Montage/press
Haglöfs nya kampanj vill få fler varumärken att se över vad de verkligen kan göra för att bli mer hållbara. Samtidigt går användandet av ordet klimatneutral tvärtemot Konsumentverkets riktlinjer om att ordet är vilseledande. ”Vi refererar till debatten”, säger Maria Starck på Futerra som tagit fram kampanjen.
Det svenska Outdoor-varumärket Haglöfs är nu klimatneutrala – men behövde fuska för att ta sig dit. Det är budskapet i en ny kampanj som släpps idag.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.