tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Halebop lanserar uppdaterad version av klassiska telefonkatalogen

Publicerad: 16 december 2022, 09:04

Telefonkatalogen innehåller sidor för kontaktuppgifter till de speciella personerna i ens liv, såväl som blanka sidor för den som gillar att rita under ett samtal.

Nästan varannan ung person säger sig ha telefonskräck, enligt en ny undersökning från Kantar Sifo på uppdrag av Halebop. För att råda bot på det har telekombolaget tagit fram en uppdaterad version av den klassiska telefonkatalogen.

Ämnen i artikeln:

NyheterHalebopKampanjSophie Lokko

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


– Vi vill uppmana folk att värna om sina allra närmaste kontakter i en tid då vi allt för ofta väljer att skriva i stället för att ringa till varandra. För att hjälpa folk på traven har vi tagit fram en både nostalgisk och nytänkande telefonkatalog där man kan skriva in favoritkontakter och bli påmind om att ringa när man behöver ett samtal som allra mest, säger Sophie Lokko, marknadschef på Halebop, i ett pressmeddelande. 

Tidigare i december lanserade Halebop sin nya kampanj ”Have you tried calling?”. Med den vill telekombolaget sätta strålkastarljuset på ringfunktionen, som alla har i sin ficka men som sällan används. Med den nya telefonkatalogen sätter Halebop ytterligare fokus på fenomenet med telefonskräck. 

Enligt en ny undersökning från Kantar Sifo som Halebop låtit göra uppger nästan varannan person, 48 procent i åldersgruppen 18–29 år att de känner ett obehag för att ringa och/eller svara i telefon. Det kan jämföras med endast 18 procent i åldersgruppen 50–64 år. 

Telefonkatalogen innehåller sidor för kontaktuppgifter till de speciella personerna i ens liv, såväl som blanka sidor för den som gillar att rita under ett samtal. 

– Vi har alla varit med om textkonversationerna som består av olika missförstånd som lätt hade kunnat undvikas om man bara hade lyft luren. Med telefonkatalogen vill vi hålla våra kunder i handen och hjälpa dem överkomma sin telefonskräck, fortsätter Sophie Lokko.

LÄS MER: Sophie Lokko är Halebops nya marknadschef: ”Gasa – annars är slaget förlorat”

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev