Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Halebop och Dogge Doggelito återupplivar ”Cykeln på köpet”

Publicerad: 7 Maj 2020, 07:43

Den svenska reklamklassikern får nytt liv hos en ny annonsör.


Ämnen i artikeln:

Halebop

Det har nu gått tio år sedan Elgiganten anlitade Douglas Léon, mer känd som ”Dogge Doggelito”, för kampanjen ”Cykeln på köpet” och för evigt präntade in uttrycket i många svenskars medvetande.

Nu återupplivar teleoperatören Halebop kampanjen och uttrycket för 20-talet. Kampanjen har tagits fram för ett begränsat erbjudande där kunder som köper en viss mobiltelefon inklusive abonnemang får en elscooter, snarare än en cykel, på köpet.

– Det är jättekul att Halebop kom med idén att återuppliva min gamla hit. Jag hoppas att många ska uppskatta både att se den uppdaterade filmen och få ett schysst erbjudande med elscooter på köpet, säger Douglas Léon.

– Vi tror att våra kunder verkligen kommer gilla den här dealen, vem kan motstå en elscooter på köpet? Dessutom funkar den grymt bra nu när man helst ska undvika att resa med kollektivtrafiken. Hoppas bara att ingen slänger sin scooter i sjön, säger Johanna Sahlman, head of Halebop.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Halebop

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.