Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Halebop släpper egna sneakers – försöker sig på världens dyraste abonnemang

Publicerad: 1 Oktober 2020, 08:45

Halebop släpper en sneaker i extremt begränsad upplaga i samarbete med BLCK Communication och Obeya PR. Skorna ingår i erbjudandet ”Världens dyraste abonnemang”.


Ämnen i artikeln:

Blck CommunicationHalebop

Skon släpps den 6 oktober. Basen i sneakern är en klassisk Air Jordan 1 ”The Twisted smiley”, men den hä gången har Halebop anlitat den internationellt erkände sneakersdesignern Nicholas Avery (även känd som theheyyman) som har illverkat en sko av högkvalitativt italienskt läder. Fodret är mönstrat, den har utbytbara swooshes och Halebop-konstverk på yttersulorna.  

”Världens dyraste abonnemang*” är ett koncept som sätter ljuset på Halebops låga prisläge på ett nytt sätt.

– Vi funderade länge på vad som borde ingå i världens dyraste mobilabonnemang och kom fram till att det såklart är en specialdesignad handsydd sneaker som bara finns i tio exemplar i hela världen, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop i en kommentar.

LÄS MER: Forsman & Bodenfors dissar distansarbete: ”Bättre när vi finns i samma rum”

LÄS MER: Storbyråerna: Så gör vi med höstens distansarbete  

– Det som skulle bli världens dyraste abonnemang är nu när det kanske är världens billigaste abonnemang med tanke på vad som ingår, fortsätter Johanna Sahlman.

 

– Det här är ett sätt att nå rätt in i målgruppen. Engagemanget inom sneakerskulturen är enormt, och det tar vi fasta på med det här limiterade släppet. Samarbetet med Samsung och timingen med lanseringen av Galaxy Z Fold2 ger såklart ännu mer tyngd åt aktiveringen, säger Claes Carnefeldt, Business Creative Director på BLCK Communication – byrån som tillsammans med Halebop ligger bakom idén och samarbetet med theheyyman i en kommentar.

Sneakern kommer gå att köpa på halebop.se med start den 6 oktober. I ”Världens dyraste abonnemang” ingår dessutom 100GB abonnemang och en nyligen lanserad, vikbar innovation – Mobilen Samsung Galaxy Z Fold2 5G i kopparfärg. Endast tio deals finns tillgängliga, de som kniper abonnemangen får också en särskilt utformad samlarbox.

 

Se hur skon tillverkades nedan: 

 

 

Arbetsgrupp

Claes Carnefeldt, Client Director, BLCK Communication

Therése Ohlsson, Account Manager, BLCK Communication

Petra Bäckström, Copy, BLCK Communication

PR och kommunikation, Obeya

Johanna Sahlman, Head of Halebop 

Fredrik Nyström, affärsutvecklare Halebop

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Blck CommunicationHalebop

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.