Kampanj
Halebop släpper podcast skapad av inspelade telefonsamtal
Publicerad: 9 maj 2023, 08:00
Foto: Kampanjbild
Halebop använder helt vanliga svenskars telefonsamtal för sin nya podcastsatsning.
Podcasten Bopcast beskrivs av Halebop som en helt ny typ av podd, där innehållet kommer från svenskars telefonsamtal. Podden är en hyllning till fria samtal och bjuder in alla som vill att spela in sina telefonsamtal direkt i mobilen.
– Med Bopcast vill vi hylla alla roliga, sorgliga, glada och känslosamma telefonsamtal. Att få möjlighet att lyssna på några av samtalen känns lite som en tjuvlyssning när man var liten och lyfte den fasta telefonluren hemma. Men nu med samtycke, säger Emma Yderbo, marketing manager på Halebop.
Avsnitten påverkas av vilka som väljer att vara med och spela in sina samtal, och kommer därför ha varierande längd men släpps varje vecka. Viss moderering kommer ske, men målet är att lyfta flera olika röster ocensurerat.
Kampanjen är framtagen av Obeya och Perfect Fools och går i sociala medier, YouTube, Tv4Play, DOOH, display, radio, audioreklam och poddsamarbeten.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Halebop
Emma Yderbo, Marketing Manager
Elin Bengtsson, Digital Media Specialist
Hannah Fahd, Digital Media Specialist
Obeya
Canan Yasar, Creative Director
Linda Burrill, Projektledare
Maria Hazard, PR-strateg
Hanna Sandström, PR-konsult
Perfect Fools
Nayeli Kremb, Creative Director
Klara Hedberg, Copy
Daniel Berg, Copy
Maria Lundvall, Projektledare
Hannah Bradford, Producent
Petter Träff, Planner
Mattias Mattisson, Design Director
Tony Sajdak, Technical Director
Mikael Palm, Developer
Produktionsbolag: Slutet är nära
Regissör: Jesper Ei Karlsson