Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Halebops uppgradering gestaltas med magisk förvandling

Publicerad: 10 december 2021, 09:07

Operatören Halebop live med en stor kampanj som syftar till att få både befintliga och nya kunder att uppgradera sig – antingen sitt befintliga Halebop-abonnemang eller från en annan operatör.


Ämnen i artikeln:

HalebopBlck Communication

Halebop har teamat upp med byrån BLCK Communication för att utveckla kreativ idé och koncept för kampanjen – som ska verka på både ett strategiskt och taktiskt plan. 

Samtidigt har operatören också påbörjat en större varumärkesförflyttning,

– Vi ville visa hur en uppgradering hos Halebop ser ut och känns, säger Nicklas Stuxgren, head of Halebop, som är ny i rollen sedan några veckor. 

Kampanjen tas ut i flera mediekanaler, och startskottet är en kampanjfilm på temat uppgradering. I den lekfulla filmen får vi följa en ung kvinnas i förvandlingen från en högst alldaglig miljö till baksätet på en rymlig limousin. Det är så känslan av en Halebop-uppgradering som gestaltas.

Känslan genomsyrar även övriga delar av kampanjen. I de taktiska uttagen förmedlas även

ett specifikt och tidsbegränsat uppgraderingserbjudande inom konceptet.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

 

 

 

Arbetsgrupp

Halebop

Emma Yderbo, Marketing Manager

Fredrik Nyström, Advisor, Sales, Marketing & Strategy


BLCK Communication

Claes Carnefeldt, Creative Director

Peter Danielsson, Art Director

Petra Backström, Copywriter

Johanna Larsson, Account Manager


TheOneWay

Anders Hallberg

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

HalebopBlck Communication

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.