lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

”Hämt Extra” – 7-Eleven skvallrar om sitt luncherbjudande i nya kampanjen

Publicerad: 14 juni 2022, 08:30

Åkestam Holst leker med uttryck från skvallerpressen i senaste kampanjen för kedjan.

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst7-ElevenNyheter

R

Redaktionen

red@resume.se


7-Elevens kampanj ”Hämt Extra” bygger på ett manér som flirtar med tabloidpressen och genrens sätt att lyfta nyheter. För att göra en så trovärdig tolkning av skvallerpressen som möjligt har 7-Eleven låtit paret och microinfluerarna Tina Misaghi och Alexander Urombi fronta kampanjen.

Åkestam Holst NoA har jobbat med 7-Eleven i snart tre år. I ett flertal kampanjer har de visat hur 7-Eleven – som har butiker belägna i centrala Stockholm, Malmö och Göteborg – är en naturlig del av storstaden och med människor genom alla lägen i livet.  

– Skvallerpressen är kända för att både lyfta stora intresseväckande nyheter och en hel del nonsens. Den balansen har vi försökt att få till i vår kampanj också. Copyn består av ömsom dumheter ömsom matnyttig information om 7-Elevens nya luncherbjudande, säger kreatörerna Noah Bramme och Andreas Karlsson i en kommentar. 

Kampanjen, som är fotad av Kimberly Ihre, syns i print på utomhustavlor och i sociala medier.

Arbetsgrupp

Reitan Convenience

Lennart Schultz, marknadschef

Charlotte Svanström, kampanjansvarig

 

Åkestam Holst 

Linda Bryttmar, produktionsledare

Frida Norén, strateg

Annika Åhlund, projektledare

Joakim Khoury, creative director

Noah Bramme, kreatör

Andreas Karlsson, kreatör

Sara Bellafesta, designer

Ville Askelöf, motion designer

 

Produktionsbolag: XO Studios

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev