Kampanj
”Hämt Extra” – 7-Eleven skvallrar om sitt luncherbjudande i nya kampanjen
Publicerad: 14 juni 2022, 08:30
Åkestam Holst leker med uttryck från skvallerpressen i senaste kampanjen för kedjan.
7-Elevens kampanj ”Hämt Extra” bygger på ett manér som flirtar med tabloidpressen och genrens sätt att lyfta nyheter. För att göra en så trovärdig tolkning av skvallerpressen som möjligt har 7-Eleven låtit paret och microinfluerarna Tina Misaghi och Alexander Urombi fronta kampanjen.
Åkestam Holst NoA har jobbat med 7-Eleven i snart tre år. I ett flertal kampanjer har de visat hur 7-Eleven – som har butiker belägna i centrala Stockholm, Malmö och Göteborg – är en naturlig del av storstaden och med människor genom alla lägen i livet.
– Skvallerpressen är kända för att både lyfta stora intresseväckande nyheter och en hel del nonsens. Den balansen har vi försökt att få till i vår kampanj också. Copyn består av ömsom dumheter ömsom matnyttig information om 7-Elevens nya luncherbjudande, säger kreatörerna Noah Bramme och Andreas Karlsson i en kommentar.
Kampanjen, som är fotad av Kimberly Ihre, syns i print på utomhustavlor och i sociala medier.
Arbetsgrupp
Reitan Convenience
Lennart Schultz, marknadschef
Charlotte Svanström, kampanjansvarig
Åkestam Holst
Linda Bryttmar, produktionsledare
Frida Norén, strateg
Annika Åhlund, projektledare
Joakim Khoury, creative director
Noah Bramme, kreatör
Andreas Karlsson, kreatör
Sara Bellafesta, designer
Ville Askelöf, motion designer
Produktionsbolag: XO Studios