Kampanj
Han går på lina med sin tax i Familjens nya kampanj för Enklare
Publicerad: 19 augusti 2022, 09:11
I den nya kampanjen vill låneförmedlaren Enklare förmedla den samlade känslan du kan uppnå genom en samlad ekonomi. Kampanjen är framtagen av Familjen Sthlm och för regi står Esteban.
Under 2021 tog Enklare hjälp av skådespelarna Fredrik Hallgren och Cecilia Frode för att visa den osamlade känslan som kan uppstå i samband med ekonomisk oro och oordning. Låneförmedlaren tar nu med en av karaktärerna från förra kampanjen, för att istället kommunicera bilden av det harmoniska liv som en samlad ekonomi kan skapa.
Varumärket konkurrerar på en trång marknad av aktörer som erbjuder konsumenterna hjälp med att samordna olika delar av sin privatekonomi.
– Vi ville skifta fokus och visa den positiva effekten av att vara samlad och hur du kan uppnå den genom att samla och jämföra lån på enklare.se. Vem vet, en samlad ekonomi kanske till och med gör att du kan gå på lina? säger Erik Wegnelius, vd på Enklare i ett pressmeddelande.
Kampanjen består av ett flertal filmer som rullar under hösten i linjär-tv, sociala kanaler samt i utomhustavlor.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp:
Enklare
Erik Wegnelius, VD
Carl Elfving, CSO
Familjen
Johan Helander, Creative Director
Beate Wik, Art Director
Zackarias Lindskog, Copywriter
Alma Sunnemark, Account Director
Hanna Ternström, Client Director
Karl-Johan Sanfer (Graphic designer)
Esteban
Alexander Brügge, regissör
Markus Ernerot, regissör
Sofia Wall, producent