Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Han går på lina med sin tax i Familjens nya kampanj för Enklare

Publicerad: 19 augusti 2022, 09:11

I den nya kampanjen vill låneförmedlaren Enklare förmedla den samlade känslan du kan uppnå genom en samlad ekonomi. Kampanjen är framtagen av Familjen Sthlm och för regi står Esteban.


Ämnen i artikeln:

NyheterFamiljen

Under 2021 tog Enklare hjälp av skådespelarna Fredrik Hallgren och Cecilia Frode för att visa den osamlade känslan som kan uppstå i samband med ekonomisk oro och oordning. Låneförmedlaren tar nu med en av karaktärerna från förra kampanjen, för att istället kommunicera bilden av det harmoniska liv som en samlad ekonomi kan skapa.

Varumärket konkurrerar på en trång marknad av aktörer som erbjuder konsumenterna hjälp med att samordna olika delar av sin privatekonomi. 

– Vi ville skifta fokus och visa den positiva effekten av att vara samlad och hur du kan uppnå den genom att samla och jämföra lån på enklare.se. Vem vet, en samlad ekonomi kanske till och med gör att du kan gå på lina? säger Erik Wegnelius, vd på Enklare i ett pressmeddelande. 

Kampanjen består av ett flertal filmer som rullar under hösten i linjär-tv, sociala kanaler samt i utomhustavlor.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp:

Enklare

Erik Wegnelius, VD

Carl Elfving, CSO

 

Familjen

Johan Helander, Creative Director

Beate Wik, Art Director

Zackarias Lindskog, Copywriter

Alma Sunnemark, Account Director

Hanna Ternström, Client Director

Karl-Johan Sanfer (Graphic designer)

 

Esteban

Alexander Brügge, regissör

Markus Ernerot, regissör

Sofia Wall, producent

Ämnen i artikeln:

NyheterFamiljen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.