Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Handtvättshysteri - då släpper Essity podd om hygien och hälsa

Publicerad: 15 Juni 2020, 09:34

Podcasten skulle egentligen ha lanserats i höst men coronapandemin har lett till att ämnet är mer aktuellt än någonsin, varför Essity och byrån Borg Owilli tidigarelägger premiären.


Ämnen i artikeln:

Borg & OwilliEssity

Sedan starten av coronapandemin har vår hygien varit i sällan skådat fokus. Allmänheten har bunkrat toalettpapper, pratat aerosoler, tvättat händerna som besatta och därför aldrig haft torrare händer än nu.

Nu släpper den svenska jättekoncernen Essity en egen podcast på tema hälsa och hygien. Podcasten, som är framtagen av Borg & Owilli, skulle egentligen ha släppts i höst men på grund av rådande omständigheter och det stora nyhetsintresset väljer parterna att tidigarelägga premiären med ett specialavsnitt om hur samhället ändrats av pandemin.

– Det är givetvis väldigt roligt att vår första produktion inom detta segment blir för ett av Europas största företag och dessutom mot en global marknad (podcasten är på engelska), säger David Borg på Borg Owilli i ett pressmeddelande. 

– Det här känns nytt och spännande att genom personliga berättelser berätta om vår verksamhet i ett välproducerat ljudformat. Produktionen påbörjades redan i december förra året, utan att då ha en aning om att vi snart skulle stå inför en internationell kris med hygien och hälsa i fokus. Tillsammans med Borg Owilli valde vi därför att snabbt ställa om fokuset för att fånga upp ämnet och integrera detta i rapporten och podcasten, säger Henrik Sjöström, pressansvarig på Essity i en kommentar. 

Arbetsgrupp

Borg Owilli:

David Borg, Kundansvarig och Creative Director

Vendela Cassel, projektledare

Linnea Karlsson, projektledare

Lovisa Olai, Content Manager

Tobias Båth, Content Manager

Vincent Janér, planner

Erik Reimers, Art Director

Banda Produktion:

Thomas Henley, redaktör och programledare 

Kund

Essity

Ben De Vries, Brand Content Director 

Henrik Sjöström, Media Relations Manager 

Gabriella Ekelund, Vice President Corporate Brand Communications

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Borg & OwilliEssity

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.