Kampanj
Hångel och kostymdrama-romantik i Triss alla hjärtans dag-kampanj
Publicerad: 13 februari 2023, 09:31
Inför alla hjärtans dag väljer Triss att hylla generösa givare med det kanske mest kärleksdoftande som finns inom populärkulturen – ett romantiskt kostymdrama.
Triss har under det senaste året uppmärksammat personer som gett bort trisslotter i olika hyllningar; givarna har avbildats i en takmålning, utnämnts till julens nya symbol för givmildhet och att dubbats för sitt gåvo-mod. Inför alla hjärtans dag används samma grepp men i det romantiska kostymdramats värld. Kampanjen är framtagen tillsammans med Nord DDB.
Insikten i den nya kampanjen grundar sig i det kittlande dilemmat som uppstår när man ger bort en Trisslott, nämligen möjligheten eller risken att ge bort en miljonvinst.
– Det är en kittlande tanke att potentiellt ge bort en miljonvinst till någon man tycker om. Och det brukar ju heta att delad glädje är dubbel glädje och det är den känslan vi har försökt fånga på ett humoristiskt och kärleksfullt sätt, säger Mikael Holmgren, Brand activation manager på Svenska Spel Tur i ett pressmeddelande.
Kampanjen rullar under våren i TVC, OLV och radio.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Projektgrupp
Kund: Triss Svenska Spel
Byrå: NORD DDB Stockholm
Regi: Robert Jitzmark
Produktionsbolag: Camp David
Ljudproduktion: Flickorna Larsson