onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Hansa problematiserar AI i ny kampanj

Publicerad: 13 april 2023, 09:47

Malmö reklambyrås kampanj för Hansa. Foto: Pressbild

Hansa köpcentrum i Malmö ställer sig frågan hur AI kommer att påverka normer om mode – och lanserar en kampanj för att belysa det positiva – men också problematiken – kring AI.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjPR-kampanjReklamkampanjAIArtificiell intelligens

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@resume.se


Hansa Malmö vill lyfta problematiken med att AI skulle kunna befästa – och i värsta fall – förstärka rådande negativa normer i samhället. Samtidigt påpekat de, i ett pressmeddelande, att samma AI-verktyg kan bryta negativa normer

”Ansvaret för hur utvecklingen formas ligger hos oss, användarna. Hansas syfte med kampanjen är först och främst att lyfta de positiva aspekterna med AI”, skriver bolaget.

Med kampanjen ”Springtime for Artificial Intelligence?” vill de bjuda in till dialog om fenomenet. Hansa Malmö har sedan 2020 samarbetat tillsammans med Malmö Reklambyrå som tagit fram kampanjen.

– AI styrs helt och hållet av vad vi matar den med. Matar vi maskinen med fördomsfulla preferenser så är det också vad vi kommer få ut och vice versa. Samtidigt är det ett fantastiskt verktyg, var det bär av vet ingen, skulle vara ChatGPT då, säger Gustaf Hultberger, grundare av Malmö Reklambyrå som nu är en del av Yellon.

LÄS OCKSÅ: Yellon köper Malmö reklambyrå: ”Nu behöver man ju inte jobba mer...” 

 

 

Arbetsgrupp 

Hansa 

Josephine Rosvall, kommunikationsansvarig, Hansa 

Magnus Johansson, Fastighetschef, Hansa 

Yellon Malmö Reklambyrå: 

Gustaf Hultberger, Creative Director 

Paola Pellettieri, Copywriter  

Rasmus Nilsson, Art Director  

Linnea Wiberg, Projektledare / Digital strateg

Johanna Möllberg, Produktionsledare 

Midjourney v4, Bildgenerering 

Media 

Dagspress, OOH, DOOH, SOME 

Geografi: Malmö & Köpenhamn 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev