Kampanj
Hänt.se lyfter humorn i svenska kändisars vardagsliv
Publicerad: 22 september 2022, 09:55
Hänt.se gick i veckan ut med i en rikstäckande kampanj där oväntade möten mellan svenska kändisar och deras fans står i centrum. Först ut i ”Har du bara kändisar på hjärnan?” är Maria Montazami och Martin Melin. Kampanjen är framtagen OTW som liksom sajten ingår i Aller-koncernen.
Den landsomfattande kampanjen ska lyfta hänt.se som destinationen för nyheter om nöje och kändisar. Konceptet bygger på att många av oss blir starstrucked, även kändisarna själva. I ”Har du bara kändisar på hjärnan?” bjuder Maria Montazami och Martin Melin med humor och självdistans.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
För koncept, produktion och distribution står OTW och Hänts redaktionella team. Det är första gången Häntgruppen gör en kampanj tillsammans med kändisarna de skriver om. Förhoppningen är att deras personlighet och en stor portion humor ska göra kommunikationen uppskattad.
– Forskare menar att en normal hjärna kan känna igen ungefär 5 000 personer, och majoriteten av dem består förstås av TV-personligheter, dokusåpadeltagare, idrottsstjärnor, artister och influencers. Kort sagt – vi har alla kändisar på hjärnan. Det ville vi ta fasta på och spegla det absurda som kan uppstå i mötet mellan oss ”vanliga” människor och kändisar, säger David Bexelius, utvecklingsansvarig på OTW i ett pressmeddelande.
Kampanjen fokuserar rörliga medier. Som komplement körs större digitala impact-format utomhus och på platser där målgruppen rör sig, som i landets köpcentrum och gallerior, samt på sociala plattformar som Snapchat och TikTok + YouTube.
Arbetsgrupp
OTW
Malin Lundberg Aguilera, Account Director
Caroline Grahl, Projektledare
Carl-Johan Baun, Head of Performance
Lisa Sandström, Social Media Specialist
Aller Media
Hanne Nikolaisen, Head of Marketing
Emelie Perckwall, Head of Strategy & M&A
Tobias Wixtröm, Chefredaktör och ansvarig utgivare Hänt-gruppen
Anders Burström, Redaktionschef Hänt-gruppen
Produktion OTW
David Bexelius, Regi & manus
Martina Håkanssom, produktionsledare
August Sandström, DOP
Katja Norsebäck, Redigerare
Jeppe Gross, ljud & ljudmix
Anton Enbom, ljud
Martin Schrammel, grafik
Jonatan Sellberg, gaffer
Theo Lundqvist , B-foto
Kasper Duus, B-foto
Miles Lembke, grade
Joachim Svärdh, Stillbildsfotograf
Anna-Mahina Köhlin-Mantha, Produktionsassistent
Amanda Edin, props
Alice Fagerlund, assistant
Louise Stangel, MUA