söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Här är Allentes första kampanj med BLCK

Publicerad: 28 augusti 2023, 08:10

Allentes nya kampanj går under namnet "King of entertainment".

Foto: Kampanjbild

Tidigare i år valde den nordiska tv-distributören Allente byrån Blck Communication som ny kreativ partner. Nu kommer det första resultatet av samarbetet, med kampanjen "King of entertainment".

Ämnen i artikeln:

Blck CommunicationArcKampanjPR-kampanjReklamkampanjMarknadsföring

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


För drygt två år sedan såg Allente dagens ljus, när Canal Digital och Viasat slogs ihop till ett gemensamt varumärke. Sedan dess har Allente jobbat för att bygga kännedom om bolagets uppstickarroll på tv- och streamingmarknaden. Den nya kampanjen "King of entertainment" ska öka kännedomen om den nordiska tv-distributören som totalleverantör av underhållning – inte bara tv, utan också streaming och digitala tjänster.

Kampanjen är Allentes första sedan valet av BLCK Communications som ny kreativ partner och bygger vidare på bolagets förra satsning, "King of TV" Namnbytet ska visa att det inte bara handlar om tv.

– Vår ambition om att bli störst i Norden på underhållning gör att fokuset framåt är att skapa uppmärksamhet och kännedom. Vi bygger därför vidare på "King of …"-konceptet, eftersom det lyckades bra med att skapa uppmärksamhet runt vårt varumärke i förra rundan. Men nu vill vi berätta ännu tydligare att vi ger användarna allt de behöver på ett ställe, så att de blir kungar av underhållning, säger Caroline Størmer-Nilsen, nordisk direktör för brand & marketing på Allente, i ett pressmeddelande.

– Därför låter vi också "King of entertainment"-kampanjen präglas av enkelhet, både visuellt och dramaturgiskt. Vi säger inte så mycket, och låter hellre tittarna få med sig ett litet "poff" på vägen – som vi hoppas och tror att de kommer ihåg, fortsätter hon.

Konceptet är utarbetat och producerat av BLCK Communication, en byrå i Arc-gruppen.

LÄS MER: Allente släpper nytt kampanjkoncept – utser alla kunder till kungen av tv

Konceptet är utarbetat och producerat av BLCK Communication.

Foto: Kampanjbild

Arbetsgrupp:

BLCK Communication
Mikael Kruse, Client Director
Eva Borgström, AD
Måns Lindhagen, Copywriter
Toby Cane, AD
Johanna Larsson, Produktionsledare
Linn Arwidson, Produktionsledare
Linus Pilblom, Final Art
Oskar Haltorp, Motion Editor

FLX 2.0
Erik Westerström, Regissör
Frida Heder / Therese Pettersson, Executive Producers
Maja Lobas, Producer

Allente
Tore Kobbeltvedt, Head of Creative
Cathrine Vadgaard, Head of Content Marketing
Sofie Olsson, Head of Performance marketing
Tone Ulvestad Hordnes, Head of Marketing execution
Emma Jakobsson, Head of B2B
Caroline Størmer-Nilsen, Director Brand & Marketing

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev