Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Här är chefen som vill skapa bästa arbetsplatsen... oj, vad han misslyckas

Publicerad: 11 februari 2022, 09:59

I tre reklamfilmer för Great Place To Work gestaltar skådespelaren Olof Wretling chefen som med olika punktinsatser vill göra sitt företag till Sveriges bästa arbetsplats.


Ämnen i artikeln:

ReklamfilmNyheter

I veckan lanserade Great Place To Work, som arbetar med arbetsplatskultur, dem första filmen av tre med skådespelaren Olof Wretling i huvudrollen. Filmerna publiceras främst på Linkedin och går under rubriken Sveriges sämsta arbetsplats. Filmerna har produceratss av Syster stories.

– Olof Wretlings chefskaraktär vill göra rätt, men missar hela tiden målet. Med filmerna vill vi lyfta frågan om vad som är ett bra ledarskap och en bra arbetsplatskultur, säger Emma N Stara, marknadsansvarig på Great Place To Work i en kommentar.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

- Jag ville skapa en karaktär som vill väl men inte har verktygen och framför allt inte lyssnar eller tar in sin omgivning, kommenterar Olof Wretling.

Great Place To Work utser varje år Sveriges Bästa Arbetsplatser, som baseras på resultaten i deras stora medarbetarundersökning.  Det är detta pris som Olof Wretlings chefskaraktär Nicke Johansson siktar mot.

– Vi vill använda oss av en humoristisk och skruvad chef för att få medarbetare och ledare att fundera kring vad som definierar en god arbetsplatskultur. Olof Wretlings karaktär Nicke Johansson vill väl och har förstått att arbetsplatskultur är viktigt, men precis som många chefer vet han inte hur han ska gå till väga och det hela landar allt annat än bra, säger Emma N Stara, marknadsansvarig på Great Place To Work.

Filmerna är Great Place To Works första reklamfilmer i Sverige och är deras första samarbete med Syster stories. 

Filmerna publiceras en i taget och planen är att de ska finnas tillgängliga i sociala medier fram till första veckan i maj.

 

Produktionsteam

Koncept/idé: Syster stories & Emma N. Stara, Great place to work

Producent: Sara Bengtsson

Regissör: Louise Brun

Manus: Sara Bengtsson, Louise Brun, Olof Wretling

Skådespelare: Olof Wretling

Foto: Joel Engde

Ljud: Martin Lindström

Kostym: Louise Stangl

Scenografi: Anine Bjurman

Copy: Emma N. Stara

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamfilmNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.