Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Här är Forsman & Bodenfors första kampanj för globala glassjätten

Publicerad: 23 Juni 2020, 08:39

Från Forsman & Bodenfors nya reklamfilm för Häagen-Dazs.

Foto: Press

Gospel, rosa hår och dans syns i Forsman & Bodenfors första reklamfilm för Häagen-Dazs.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Drygt ett år efter att Forsman & Bodenfors vunnit det globala kontot för Häagen-Dazs lanseras den första reklamfilmen, under konceptet ”Don't Hold Back”. 

Mer än 40 versioner har tagits fram både för tv, digitalt, aktivering i butik, lokala pr-event, produktlanseringar och sociala medier. Den kommer att lanseras i fler än 20 länder. 

– Stunderna i våra liv som står ut är de då vi slappnar av och låter vår autentiska jag skina igenom. Genom att säga ”Don't Hold Back” vill vi uppmuntra människor att slappna av och att bli närvarande, säger Michelle Odland, global business director på Häagen-Dazs, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen är framtagen av Forsman & Bodenfors kontor både i Stockholm och Shanghai. Bland de svenska kreatörerna bakom projektet står Emma Eriksson, Marcus Hägglöf, Agnes Uggla och Josefin Roxeheim

I filmen syns de japanska modeikonerna Aya och Ami Suzuki, svensk-koreanska skådespelerskan och regissören Nim Kyoung Ran Sundström, UnFmiFve Dance Company och Lavender Hill SoEball Club, båda från Sydafrika. Selam Fessahaye är stylist. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.