Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Här är första kampanjen i samarbetet mellan Mondo och Eton

Publicerad: 31 maj 2022, 07:32

Armand ”Mondo” Duplantis har gjort succé i svenska friidrottsvärlden. Sedan i mars är han ambassadör för klädmärket Eton – och nu har första kampanjfilmen kommit ut.


Ämnen i artikeln:

RodolfoNord DDBNyheter

Det första steget i samarbetet handlar om självförtroende och prestationer, något som utforskas i varumärkeskampanjen ”What does it take?”. Stavhopparen som stulit svenska folkets hjärtan delar sin syn på prestation och engagemang. 

Kampanjen visualiseras genom fem kapitel eller stadier som leder upp till avgörande ögonblick, som i Mondos fall givetvis är stavhopp.

Samarbetet mellan Mondo och Eton är det första av sin sort i Etons nära 100-åriga historia där stavhopparen blir ett återkommande ansikte i varumärkets globala kommunikation under kommande säsonger. 

– Att porträttera stegen som leder upp till dem avgörande ögonblicken är ett sätt för mig att dela min attityd. Jag hoppas att det kommer inspirera andra till att förstå vad dem är kapabla till att uppnå, och att det inte bara handlar om själva prestationen, utan hur man tar sig an det, säger Mondo Duplantis i ett pressutskick.

Bild 1/2  

Foto: Elisabeth Toll

Kampanjen har fotografers på Olympiastadion, som byggdes inför OS 1912, och fotograf är Elisabeth Toll. Målet är att lyfta fram kombinationen av mode och stavhoppning.

– Vi är väldigt glada över att samarbeta med Mondo för denna och kommande varumärkeskampanjer. Han är inte bara en av världens bästa idrottare, utan han förkroppsligar även den typ av engagemang som vi hoppas kan vara en inspiration både för oss som varumärke och för våra målgrupper, säger Janelle Hallberg, brand communications director på Eton.

Kampanjen är framtagen tillsammans med byrån Rodolfo, och kommunikationskonceptet är utvecklat av Nord DDB. ”What does it take”  är det första steget i Etons och Mondo Duplantis gemensamma resa, och en del av Etons varumärkesstrategi för att attrahera nya målgruppssegment samt stödja tillväxt och ökad global varumärkeskännedom.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

RodolfoNord DDBNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.