måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Här är Försvarsmaktens nya varumärkeskampanj – fokus på förändrade omvärldsläget

Publicerad: 2 maj 2023, 09:18

Foto: Pressbild

Nya militära förmågor och förberedelsen inför en eventuell Nato-anslutning lyfts fram i Försvarsmaktens nya varumärkeskampanj. Bakom kampanjen ligger Nord DDB.

Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenNord DDBMarknadsföring

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Under tisdagen lanserar Försvarsmakten sin senaste varumärkeskampanj, framtagen i samarbete med Nord DDB. I år ligger fokus på att informera om varför Försvarsmakten växer och vad de gör för att säkra freden i Sverige i ett förändrat omvärldsläge.

Med huvudbudskapet "Det vi gör idag, gör vi för imorgon", vill Försvarsmakten förmedla att när omvärlden förändras, förändras Försvarsmakten med den. Tillväxten, nya militära förmågor och förberedelsen inför en eventuell Nato-anslutning är några av de saker som lyfts fram.

– Det allvarliga säkerhetsläget i Sveriges närområde kräver förändring och ett gemensamt ansvar för att bygga ett samhälle som är mer motståndskraftigt. Försvarsmakten har alltid verkat för att säkra fred och frihet i Sverige, och med det ändrade säkerhetsläget är det viktigare än på mycket länge. Det är också viktigt att vi talar om allt vi gör, både för att visa att vi har ett aktivt försvar för att svara på ett skärpt omvärldsläge men också för att möta människors oro, säger Johan Landeström, marknadschef på Försvarsmakten, i ett pressmeddelande.

LÄS MER: Försvarsmakten vill bredda bilden av en karriär i försvaret i ny kampanj

Kampanjen kommer att pågå i fem veckor och synas på tv, utomhusbillboards och print, via OLV och andra digitala enheter.

För att fördjupa samtalet kommer man också att göra fokuserade nedslag i sociala medier och förtjänade kanaler, samt genom ett profilsamarbete tillsammans med Carina Berg, som kommer att djupdyka i allmänhetens frågor kring Försvarsmaktens tillväxt.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Försvarsmakten:
Johan Landeström, marknadschef
Anders G Jansson, projektledare

Nord DDB:
Fabian Lakander, art director
Johan Leborg, copywriter,
Nina Åkestam Wikner, creative director
Albin Gustafsson, strategy director
Carin Lagergren, client director
Paul Rietz, client manager
Aynur Isayeva, pr-strateg


House Agency:
Jacob Fagerström, agency producer
Markus Bergqvist, lead compositor
Jonna Torstensson, post producer


Camp David:
Per-Hampus Stålhandske, director
Per Welén, executive producer
Hampus Gunnarsson, producer
Erik Henriksson, director of photography
Isak Lindgren, 2nd Unit DOP
Rickard Sund, stillbildsfotograf

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev